Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 913 ggr
pigelina
0

Skaf/skhrf

Jag ska nu även börja tävla i skaf, finns det någon skilnad mellan skhrf och skaf?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Husberg
0

Skaf= Sveriges kaninavelsförening
Skhrf= Sveriges kaninhopparesriksförbund

Inom Skaf får du ställa ut din kanin, även fler alternativ finns.

Inom Skhrf tävlar du kaninhoppning, även där finner du fler alternativ.Glad

pigelina
0

var kanske inte så tydlig i mitt inlägg(A)

men undrade mer om det var olika regler klasser mm:)

är medlem i skaf främst för att jag ska ställa ut men även för att påmånga utställningar finns det hopptävlingar, roligt att göra båda 2 samtidigt:P

// Hanna

kyrkeliden
0

Den största skillnaden är väl att det i SKHRF finns något som kallas korrigeringar, och att tre korrigeringar ger 1fel. Detta finns inte i KAF.

Annars inte så mycket skillnad. Debatten brukar urarta mellan dessa förbund om att det ena förbundet är så mycket bättre än det andra, vilket inte alls är sant!

Trivs du i din klubb så fortsät du hoppa där :)

(SKHRF är ju ett större förbund sett bara på kaninhoppningen och fler tävlingar annordnas landet över, beror på hur aktiv och ofta man vill tävla)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

pigelina
0

ok:)

Tack:P bra att veta med korrigeringar

Jag tävlar nu bara i skhrf, men roligare att tävla mer,

om man tar pinne i skhrf så får man la "ta med" den till kaf? men inte tvärt om va?

// Hanna

[Bolten]
0

#4 Ja precis, pinnen du tar i skhrf kan du "ta med" till kaf, men inte på tvärt o om:P

[Bolten]
0

#4 Ja precis, pinnen du tar i skhrf kan du "ta med" till kaf, men inte på tvärt o om:P

Maiae
0

Är lite nyfiken så jag får sno tråden lite och undra hur det är med tävlingsböckerna då? Har man samma eller måste man ha två olika och i så fall vad skiljer dom åt?=)

Mvh Maia

kyrkeliden
0

#7 Varje förbund har sin egen bok. Egentligen skiljer dem sig inte i funktion. Men pinnar från SKHRF räknas i SKAF men inte tvärtom. Bl.a. därför viktigt att komma ihåg :)

hjartelyckanskaniner
0

#8 Bara frågar dig nu Sandra eftersom min msn inte funkar^^ Nu har ju Sven tagit pinne i SKHRF:s och har redan 2 pinnar i SKAF, kan man bara skriva i att han har en till pinne och kan starta msv i rak då? Eller hur gör man? Glömde fråga om hans bok i SKAF nu när jag fick stamtavlan=P Men han kommer ju inte tävla på 1 år, är ju inte förrän på Spillepengsdagen han ska tävla.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

kyrkeliden
0

#9 Ja precis då e han medel i rak i skaf :)
Tyvärr hittar jag inte den boken, men tror det står i registret, annars kan säkert Christel intyga att han har två pinnar :)

hjartelyckanskaniner
0

#10 Okej, för jag fick köpa en ny bok när jag skulle tävla honom. Han kom tyvärr precis utanför placering. Kom 4a och fick med sig en påse med gnagarblandning. De tycker att Sven ska bli ännu tjockare;) haha.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

PrinzeZz
0

#9 kom bara ihåg att skicka in pinnen till registret :)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |