Hoppkaniner??
vad är hoppkaniner för ras? är inte lejonhuvad kanin hoppare? :o

ALLA kaniner är hoppkaniner om du frågar mej.:D Förutom då Belgisk jätte, fRanskvädur och andra stora raser.:)
De som är framavlade till hoppning är ju oftast hoppkorsningarna, och även de osm har lättast för det, men de flesta kanienr kan ändå hoppa mer eller mindre.
Not your mom, not your milk.
precis som #2 säger så finns det framavlade hoppkaniner. Själv tycker jah inte att lejonkanin är en bra hoppkanin, men alla tkr olika:D
Det beror väl på vad kaninen är tränad till. ;)

Mitt lilla lejon på tre månader är galen i att hoppa. Försökte hoppa över sin bur häromdagen… och jag har inte börjat träna med honom ännu.
Alla mina lejon kan hoppa, några mer eller mindre, Pigelin tycker jag är jätte duktig även om jag försört så vi inte kan komma upp i klasser typ^^ Tränat henne förhögt hemma när jag inte tänkte på att börja tävla så nu tycker hon lätthindrena är aldeles för lätta
även om det är det enda hon får hoppa hemma nu oxå för att det ska gå bättre på tävlingar:P
Annars gillar hon hoppa höga hinder som 50- ^^
Dom andra kommer säkert bli rätt bra dom med, har intre riktigt provat dom ennu,
Men alla kaniner kan hoppa!
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag har en belgisk jätte och hon hoppar jätte fint och tycker att det är roligt.

Lite som några över har skrivit så finns det ju speciella kaniner som avlats fram till hoppning.
Men alla kaniner kan hoppa mer eller mindre. Men olika bra. Själv hade jag inte skaffat en lejonkanin till hoppning, men såklart är det en liten smak grej.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Det är oftast vädurskaniner som tävlar men finns en massa olika raser!
En uppföare som avlade fram den kaninen som slog rekordet i höjd 2001 vill avla in tyskvädur i sina raser, men det ska inte vara en renrasig TV som är för utställning utan en slank kanin som har hoppintresset. Hon vill ha lite större djur. Annelie heter hon.
Jag har mest vädurskorsningar som tävlar 3 vädurskorsningar, 2 dvv och en dvv fuchs.
Jag tycker inte att man ska kolla på kaninens ras utan hur duktiga föräldrar och hur kaninen är. Är kaninen inte ett dugg intresserad av hoppning så ska man inte köpa den om man vill börja hoppa och tävla utan en kanin som är ''het'' på banan, har föräldrar som är dukrtiga på banan och brinner för hoppning, du får man oftast en bra hoppkanin. Ett + är ju att kaninen är snäll och kelen. Alla kaniner är ju inte det. Har 3 st som hatar att vara i famnen så jag sitter oftats i deras rasthage och kelar med de istället för att ha de i famnen och kela en massa. Man gör ju allt för sina kaniner, inte sant?
Så om du ska leta efter en ''hoppkanin'' så sök på www.skhrfs.com och kolla under forum. Där finns det en massa kullar och en massa kullar som är planerade.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Alla kaniner kan hoppa :D
Jag har teddysar som jag tävlar med och dom är duktiga!!
Och min kompis har en teddylöwen som är oslagbar!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Som alla säger: ALLA kaniner kan hoppa men alla vill inte

Jag föredrar vädurskorsningar och harar, men alla (utom fransk vädur och belgiskjätte) kan väl hoppa… Men det är väl enklare för några;)
Frassar och BJ kan hoppa det är ju faktiskt från individ till individ

#14 dom kan, men bara i de lättare klasserna;)
Precis dom kan.
Man vet aldrig, kan finnas någon där ute som har en super hoppare som är BJ eller Frasse! Som inte tävlar.
MAn ska aldrig säga aldrig

#16 ne, men asså de är inte derekt byggda för det, kan faktiskt göra illa sig hört om de som gjort de… Men det kan ju finnas nån därute;)
Jag hade en kanin en gång som var blandning mellan fransk vädur och någon annan ras. Hon var ganska tung men hon kunde hoppa! Kanske inte så högt men ändå. Och så hoppade hon hellre breda hinder än rätuppstående.