För gammal?
Jag har en 10 årig kaninhane som tycker det är roligt med hoppning, hoppar han här hemma, men vill se hur han reagerar på tävlingar. Eller är han för gammal för att tävlas med?

Testa mini klass, så länge han inte verkar ha ont och tycker det är kul så är det helt OK ! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Jag tkr inte att ngn kanin är för gammal för hoppning:)
så länge kaninen mår bra och inte har ont någonstans så är det bara kul för kaninen:)
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning
Det beror helt på hur kaninen är i kondition och så. En del är i den åldern lite "skruttiga" å orkar inte alls, medan andra kan vara hur pigga som helst…
Vet åtminstronde 2st som tävlar i veteran nu som är 10år. Å de tycker det är störtkul!
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Det beror ju även på om din kanin är van vid transport (dvs sitta i en transportbur i en bil och åka). En gammal kanin kan väldigt lätt bli stressad av detta om de inte är vana, och både det och en tävling kanske blir lite för mycket för den. Men om du övar på transportering och så (eller om han är van redan) är det ju alltid bara att prova :)

Han är ganska så pigg och tycker det är roligt med hoppning.
Kanske blir lite stressigt för honom att åka bil eftersom att han aldrig har gjort det, men det kan man öva. och jag hade inte tänkt att åka speciellt lång för att tävla heller så.
Så länge han tycker det är kul går det nog bra.
Som alla säger så går det bra om han tycker det är kul och inte har ont någonstans