Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 734 ggr
kaningodis
0

Prova på kaninhoppning?

Hej!

Idag när jag var på kaninutställning så kollade jag även på kaninhoppninge som hölls samtidigt och jag blev sugen på att prova på att hoppa med en kanin. Det såg så roligt ut när flera av kaninerna bara flög fram över hinderna.

Finns det tävlingar där man bara kan få prova på att hoppa, efter alla klasser eller nåt? Dvs inte att man är medlem och tävlar utan bara få prova på.

Jag skulle vilja prova att hoppa en bana med någon av mina kaniner men har inga hinder, vill även gärna testa en riktig bana.

Kastanjegårdens Kaniner

thexclub
0

Jag tror inte det är så vanligt att man får testa på tävling, men vissa klubbar ordnar ju träningar och då kan man ju prova. Annars har jag för mig att man får tävla en gång utom tävlan även fast man inte är medlem.

the vanity, it becomes insanity

kaningodis
0

Okej, annars så får jag väl bygga upp en egen bana här hemma med krattor som jag gjorde när jag var liten, inte så snyggt men det funkade iallafall ^^

Kastanjegårdens Kaniner

Husberg
0

Det finns ju vissa på forumet som annordnar träningar. Glad

minkaninester
0

Skånes kaninhoppare håller ju "Drop in" klasser på falsterbo horse show och malmö horse show har jag för mig.

Jag var med i drop in på falsterbo detta året, man betalar en tia och så hoppar man en "mini klass". Men du kanske bor långt härifrån? ;/

:)

Roligt att du vill prova på! :D

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[nneo]
0

I min klubb, (tvåstaddals) Så får man testhoppa en gång utan att vara medlem :)

sotlynx
0

Lunds kaninhoppare tränar regelbundet och hos oss är du välkommen att provhoppa!

www.lundskaninhoppare.se

love96
0

vi har lika dant som #5 säger: I min klubb, Så får man testhoppa en gång utan att vara medlem :)

damparu
0

Men är inte "mini" som en proapå typ. Det kostar ju pengar men man behöver ju inte vara medlem eller så, eller tänker jag helt fel nu?

// Ludde

sotlynx
0

Antingen kan kan betala en slant och prova med en duktig kanin, eller kan du få hjälp att prova med din egen kanin över låga hinder.