Måla bommar/El rör?
Jag håller på att bygga några egna kaninhinder och funderar på vad man ska använda för färg för att måla bommarna? Alltså bommar gjorda av El rör. Kan tänka mig att det är svårt att få färgen att sitta?
jag har använt helt vanlig färg och det sitter kvar. Skrapar men med nageln trillar det ju av men inte annars.
vill man kan man måla över ett lager lack, typ båtlack så sitter det bättre.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Jag har färgad tejp (typ el tejp) i mönster på mina. snyggt ch lätt att byta ut!
Färg tycker jag är ett mindre brfa alternativ, visst det kan säkert hålla, men spricker nog ändå upp ltät om den råkar ligga ute i solen och så vidare.
Jag använder färgad tejp till mina bommar, bara någon slinga på varje bom så kaninerna lättare ser att det är en bom där.
Not your mom, not your milk.

Vart hittar man färgad tejp? Annnat än svart då…
#4 - Jag hittade min i Hornbach, fanns ett helt paket i färgerna: röd, svart, grön, blå, vit och gul tror jag det var.
Sprayfärg är super, sitter bra och ger jämn färg.

#6 ahaa! finns det olika sorter eller är all sprayfärg samma?
#5 hur mycket kostade det?(sorry ifall jag typ snor tråden lite, men är lite intresserad, då jaag kanske ska bygga:P)
Hade sprayfärg på några bommar, det gick ju åt pipsvängen. Glömde de i regnet nån gång & vips så hade man bara en liten rand kvar.
Så länge man har sprayfärg för utomhusbruk sitter det jättebra, har haft mina bommar i flera år, har inte blivit en repa ens på färgen. Om man har en färgspruta kan man även använda vanlig oljebaserad färg och spraya på med (man blandar ut det med lacknafta bara), det är ännu bättre.

jag målar med allmogefärg eller lackfärg:) Lackfärgen är bäst, allmogefärgen håller, men den går att skrapa bort.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jag har använt eltejp.
Finns tyvärr inte i så många färger men funkar super! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
jag kör med eltejp. snabbt och enkelt. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#¤ Clas Ohlsson har ett paket med massor olika färger ^^, Inte så dyrt helller..
Jag köpte bara en svart på byggmax, där fanns det bara svart och vit. Men på ÖoB finns det olika färger.

Jag målar mina med akrylfärg. Håller bra. Har alltid mina hinder och bommar utomhus, utan något skydd alls över det. Målat både hinder och bommarna med det och det håller jättebra! :)
När jag målade mina hinder körde jag med husfärg. ;) Sitter jättebra!
Testa att sandpappra bommarna lite före så sitter färgen ännu bättre :) Men det kanske ni redan tänkt på ^_^
Har en fråga som är lite off men jag hittar inte svaret någonstans:/ Jag har köpt en färgspruta för att kunna måla mina bommar. Har en kompressor sedan innan så jag köpte bara en luft regulator för att kunna ställa in rätt antal bar. Och nu till mitt problem… Jag får inte ut någon färg i sprutan, testar just nu bara med vatten oO och regulatorn går inte att vrida på häller…. känner mig helt lost och skulle vara så glad om någon kan hjälpa mig komma på vad felet är.
Säjer som #12 =)