Komma för att bara titta?
Hej hopp! Jag har en liten teddy här hemma som inte mer än nosar på hinder och vad jag vet så är teddysar generellt inga hoppkaniner. Trots att jag föredrar teddys så tycker jag att kaninhoppning är ohyggligt fascinerande, och jag brukar gladeligen kika igenom era hopp-bilder!
Därför undrar jag:
- Är det bara personer med hoppkaniner som går på hopptävlingar? Eller kommer folk i egenskap som enbart åskådare också?
- Om ni brukar ha vanliga åskådare också, vart brukar ni då hålla till?
(:
Jag kan försöka besvara båda dina frågor så gott jag kan! :)
1. Nej, man måste självklart inte vara med och tävla utan kan bara åka för att vara åskådare. Det gör jag för tillfället, och man lär sig mycket på att se erfarna förare hoppa med sina kaniner! :D
2. Förstår inte riktigt frågan?
Okej I see! ^^
Fråga nummer två är vart man brukar ha dessa tävlingar, men det kanske är dem som står angivna på skaf.se :)
#2 Hopptävlingar hittar du på SKHRF´s hemsida. Där kan du också titta vilka klubbar som finns. :D
Klart man kan komma bara för att titta. Och det brukar alltid vara någon på tävlingarna som bara tittar och inte tävlar.
Oftast är det mer folk på de tävlingar som arangeras på mässor eller andra tillställningar.
Gå bara in på din närmaste klubbs hemsida och kolla var de ska hålla tävlingar.
Klubbar och och länkar till deras hemsidor hittar du bla på http://www.skhrf.com
du kan även titta på www.skafkh.se
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |