Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 632 ggr
LinneaJohaanson
0

(s) Kaninungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja man ska ju vara ute i god tid!

Jag har en kull kaninungar tillsalu, dom är dvärgvädurar dock är ca 6% holländare. Båda förädrarna är super bra hoppare så dom kan nog bli bra hoppkaniner för den som vill.
Dom är 6 stycken i färgerna Madagaskar, madagaskar otter och Svart.

Könen vet ja inte än då dom bara är 2.5 veckor än.
Jätte trevliga än så länge, kommer fram när man öppnar buren och är läskigt söta!

Mer info finns:

Hemsida. Kvickskaniner.webs.com
Mail. Kvickskaniner@hotmail.com

Kvickskaniner är ett sammarbete med Dragongårdens kaninuppfödning. Samma uppfödning på delade ställen.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Twinklys
0

Vilka är föräldrarna och är de klassade inom skhrf/skaf? Inte intresserad, men kan vara bra att veta ^^

LinneaJohaanson
0

då jag nyss har börjat tävla med mina kaniner är dom inte klassade. Mamman är Kuckelbos Min Vilja och pappan är Marijagårdens Mats.

Dom är ju inte klassade men har en sjukt bra talang för hoppning.
Mamman har aldrig tävlat och bara hoppats med typ 4 ggr, men hoppar hur högt som helst och redan första gången gick hon en banan och sprang hela banan utan att göra några som helst fel.
Pappan har tävlat en gång och var lite förrvirrad eftersom att det var första gången. Men rev inte eller så men de gick lite långstamt, men han hoppar också riktigt högt och springer som en tok överhindrena och kan hoppa i alla lägen utan att riva.
Dom kommer at gå långt båda två.

Mamman har ne lång slank bra hopp kropp och pappan med, men han krymper ofta ihop sig själv men har sånna starka bakben så han flyger lätt över hindrena.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se