Håll koll på era grejer!.
Jag tänkte skriva detta som ett allmänt tips.
Jag brukar vara lite slarvig med mina selar, jag selar gänra av kaninen på väg tillbaka till transportburarna med kopplet släpandes bakom. Jag knyter inte heller ihop kopplen på en gång och lägger ner dom i väskan igen, utan dom ligger på marken framför mina transportburar, har alltid gjort och sålänge dom inte är ivägen för andra ser jag inget problem med det.
Dock så var jag lite extra slarvig idag. dom låg lite huller om buller och petters sele låg allra längst bort, samtidigt som mina transportburar stod längst bort.
Så fick jag se att det var en liten pojke som gick omkring, han var kanske 9-11 år. Inget konstigt med det, vi har ofta publik och nyfikna folk som gärna tittar på.
Men så fick jag höra att en kanin var borta, inte bara kaninen utan hela transportburen med kaninen i. Dock hittades den kaninen snart, den stod under alla nyponbuskar med en leksaksbil parkerad framför. Då började alla bli misstänksamma, den lille pojken gick ju omkring och "fifflade" väldigt mycket, knäppte med spännen på transportburar och var allmänt ganska närgången.
En från utomstående klubb sa åt honom att han nog borde gå hem för hans mamma undrade nog var han var, så han försvann en stund men kom ganska snabbt tillbaka igen. En annan från samma klubb tog då åt sej att låta honom vara med och hjälpa till, hon visade honom hur man bygger hinder och berättade för honom om hur allt går till. Var väldigt trevlig mot honom med andra ord.
Men så tröttnade han på att bygga hinder och ville inte hjälpa till mera. Alla höll dock ganska så bra koll på honom.
Och så försvann en sele med koppel.
Eftersom jag stod längst bort med mina transportburar höll jag ett extra stort öga på honom, ett tillfälle satt jag och väntade på att få hoppa fram på andra sidan parken medans han stod och tittade på och runt mina kaniner/saker. Men så skulle jag hoppa fram och jag tänkte att det finns ju faktiskt flera från min klubb som står därborta, och alla höll ju ett vakande öga på honom.
Men självklart, när vi packade in fattades en sele. Petters!.
Jag letade ju så gott jag kunde men jag hittade den inte.
I fortsättningen kommer jag hålla mera koll på mina grejer, jag tänker iaf lägga allt i en hög närmare mina kaniner om jag inte har tid att fixa dom på en gång.
Jag anklagar inte pojken, jag har inga bevis på att det är han men man undrar ju.
Jag vill bara säga det att man behöver inte tävla på en stor marken eller mässa med mycket publik för att saker ska försvinna (stjälas?), man kan tävla i sim hemmaklubb, på den platsen man "alltid" annars tävlar.
Ingen har rätt att bara sno grejer, "hittat" är inte alltid "hittat". Men man kan förhindra det relativt lätt genom att bara hålla koll på sina grejer.
Och inte vara en slarv-maja som jag.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Bra skrivet, Linnea!!
Ngt för alla å tänka på!!
När vi ändå är inne på ämnet, håll reda på!
Dessutom vad gäller hålla reda på sina saker, gäller en del även nedskräpning. Släng ditt skräp efter dig. Finns faktiskt en regel som säger att en som skräparn er på tävlingsplatsen kan bliu utesluten!
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Lite läskigt! Tänk om han hade tagit med kaninen hem till sig?. Knäppa tanke! 
// Ludde
#1 japp även det :)
#2 jo, möjligheten fanns ju

Oj, ser mig själv i det där, haha.
Kommer nog också tänka på det nu :)
Mvh Maia
Jag håller på likadant, tyvärr. Men jag kastar alla selar i en hög över någon av mina transportburar.
Not your mom, not your milk.

man vet ju aldrig vad som kan hända. Kanske någon går och rotar i ens väska och tar ens pengar. Ingen annan kanske vet att det inte är dens väska:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
vilken liten skitunge! han kan inte ha varit helt normal.. vad skulle han med kopplet till egentligen? åh så irriterande när man inte kan skilja på ditt och mitt!
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se
#5 ja det hade ju kunnat funka för mej om jag inte alla transportburar vore open, mina kaniner tuggar sönder selar som dom får tag i på fem röda :P
#6 självklart, men det är lite mer synligt om någon rotar i någons väska än om man bara plockar upp ett föremål lite snabbt.
#7 mmm… hans föräldrar borde iaf ha haft mer koll. Han var ju inte så jätte gammal, men gammal nog att förstå att han inte ska ta andras grejer.