Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 1103 ggr
Apelzin
0

Ritning på hinder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej
min kanin ture vill oftast hoppa igenom bommarna. TEX om det ligger tre bommar så hoppar han över den första bommen sedan under bommen i mitten. vad ska jag göra för att han inte ska göra så? har någon nån ritning på ett hinder som gör så att han inte gör så? Eller så kan du bara förklara hur jag ska göra.

minkaninester
0

Öva, få honom att förstå! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Apelzin
0

# 1
Ja, jag har försökt ett par gånger.. Idag gick det jätte bra förutom att han bet mig när jag skulle klappa han för han var duktig! :)

minkaninester
0

#2 Ojdå! ;) Händer nog alla någon gång! :)

Du får gärna berätta hur det går för honom i fortsättningen! Bara att fråga om det är något! :D

MVH.
Louise T

Apelzin
0

Jo det ska jag göra :) håller på att träna min nya kanin Tindra att svänga, har du något tips?

minkaninester
0

#4 Min kanin har precis lärt sig och svänga faktiskt :)

Men jag övade först bara på ett hål, sen på det andra.

Ställde upp endast hinderstöd i en slalom bana som hon skulle gå igenom :)

Och nu svänger hon hur bra som helst genfört med innan!

Beröm när hon svänger, håller du bara kopplet när hon springer åt ett håll brukar de sen förstå om du säger " Bra!" Eller, "Duktig". :)
Lycka till!

MVH.
Louise T

Apelzin
0

Vänta, nu fattade jag inte så bra… Om jag tänker utt ett håll hon ska springa åt TEX höger så söger jag till hon att hon sjka springa till höger sedan om hon gör det fäljer jag bara med? Och om inte gör det så säger jag till hon att det var fel vär och försöker putta hon lite..? Var det så du menade?

minkaninester
0

Oj (jag är riktigt dålig på att förklara det kommer du märka xD)

Men du drar i kopplet åt höger, då ska Tindra lära sig att när du gör det ska hon svänga åt det hållet! :)

Säg bara till om du fortfarande inte förstår, :)

MVH.
Louise T

Apelzin
0

Jag tyckte du var rätt bar på det för nu fattar jag det :) Jag har gjort det innan fast då gör hon bara motstånd…

minkaninester
0

#8 Bara att kämpa! Håller med dig om att det är jobbigt! :) Min kanin gjorde exakt lika dant :P

MVH.
Louise T

Apelzin
0

Okej men efter ett tag tror jag hon tröttnar och ger upp så vinner jag. Hur gjorde du  för att inte din kanin skulle göra så?

minkaninester
0

#10 Jag bara kämpade på egentligen, :) Vet inte riktigt hur jag gjorde men jag kommer ihåg att jag gav upp ett tag och rättare ut sagt sket i det. Men när jag anmälde mig till en hopptävling i krok, nu på söndag har jag tränat nästan varenda dag.

Även fast vi blev lite ovänner på vägen så har vi fått ett starkare band mellan oss nu,

Jag kan väl bara säga att ge Inte upp, fortsätt kämpa fast att det känns hopplöst! :)

MVH.
Louise T

malin--a
0

när mina gör så, lyfter jag upp dom, sätter ner dom på andra sidan hindret och berömmer dom :p så hoppar som sen :D

Apelzin
0

fatatr inte riktigt…