Börja hoppträna,men hur ?
Jag förstår verkligen inte hur jag ska lära min kanin hoppa, man ska ju helst inte styra med kopplet hårt så det blir ju mest att han springer och jag efter, så hur får jag han över ett hinder ?
Jag har testat ställa upp låga låga hinder med t.ex en borste, men han springer ju inte mot den , utan åt sitt håll ?:/

Man ska styra med händerna. Jag är verkligen dålig på att förklara.
Hoppas att någon här på Khif kan förklara 
// Ludde
Som #1 säger så ska man styra med händerna. Man kan också lite lätt dra (men inte dra hårt) med kopplet åt ett håll så förstår kaninen förhoppningsvis att den ska ditåt.
Sedan så om man vill att kaninen ska gå åt vänster så kan man gå på kaninens högra sida för då kommer den ju inte dit, utan går då oftast åt vänster :)
Vadå styra med hä'nderna ? :p
Jag menar, om jag ställt ett hinder på trädgården har den ju så mycket yta att den hellre springer förbi ! o:

Satt dig med kaninen framför dig framför hindret och försök "putta" så den hoppar över. (ha gärna ett brett hinder, som är 5cm högt kanske)
Sen kan du öka avståndet till hindret, när kaninen fattat att den ska hoppa över.
Är lite svårt att förklara. Men så brukar iallafall jag göra när jag börjar hoppträna ohoppade kaniner. Tycker det är mycket lättare och mindre stressande att själv också vara "på marken" i början (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Ställ inte kaninen varsomhelst på trädgården utan någon meter/halvmeter ifrån första hindret och så får den börja springa. Om den börjar springa åt ett helt annat håll så kan du stoppa den med händerna och knuffa den åt rätt håll (inte hårt då).
Du kan ju också som sagt dra lätt i kopplet och ställa dig vid sidan om den.
Och ha alltid minst 2-3 hinder i rad så kaninen lär sig springa imellan hinderna:D
Jag testade nr 4 s råd för det var det enda jag läst då , och han bara hoppade över det direkt ! :p
SAtt dit han ca.3 gånger och han hoppade