Skånes Kaninhoppare
Igår så hade vi en liten avslutning för alla medlemmarna :) I Klippan ^^
För nu för i år är träningarna tyvärr slut så vi avslutade med en tävling med två klasser.
Den lägsta klassen var rak minilätt med 6 hinder och max 20cm högt.
Den högsta klassen var då rak lätt med 8 hinder och max 30cm högt.
Jag har inte hoppat så jättelänge med Mika så när jag väl bestämt mig för att faktiskt deltaga så anmälde jag mig till minin :D
Vi var inte så jättemånga men jag tyckte det var roligt och mysigt. Min första tävling, fast den inte var "riktig" (man vann inte pinnar eller så) så kallar jag den det :)
Mika och jag startade som nr 3 och när vi väl startade så sprang hon ganska snabbt och stressade väldigt mycket. Hon rev 2 hinder och stressade sedan i mål.
Jag var ändå jättestolt att hon kom i mål :>
Alla deltagare kom till final och där så hade Mika lugnat ned sig och sprang inte runt och stampade förutom när hon precis skulle starta. Då bara sprang hon banan rakt igenom men rev tyvärr ett hinder, men hey! Hon fick dagens snabbaste tid, har för mig att det var 10,9 :D
Tänkte avsluta detta inlägg med att berätta om prisutdelningen.
Innan dom skulle berätta vem som vann och så så började dom med att hålla upp en jättesöt pokal och berätta att den gick till en tjej som tog bra hand om sin stressade och lite besvärliga kanin, och så var det jag! Jag blev ganska chockad! Men så glad. Det är så roligt att få bekräftat att när hon stressar upp sig att jag på ett bra sätt hjälper henne.
Alla deltagare var otroligt duktiga och alla kom före mig x) Jag och Mika kom sist men det gör mig inget, jag är ändå stolt att jag gjorde det. Jag fick också välja en rosett och ett 3m koppel :)
Grattis :D
// Emma :D

Nämen! Grattis :) vrf har du inte sagt nåt? Din första pokal^^

Grattis!
. ( blev lite avensjuk på pokalen
)
// Ludde
Tack :D
#4 Hehe, men det är ju ingen "Mika hoppa så bra och kom först och vann"-pokal. Utan jag fick den för att jag tog så bra hand om Mika när hon stressa runt och var besvärlig :)
#5 Ja den är väldigt fin <3
jättekul :D
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Grattis! Jättefin pokal. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Tack allesammans :D

#9 I o för sig,men ändå värt att fira xD