Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: tävling-resultat
Läst 666 ggr
Salish
0

Tävling på lördag! ;D Lite frågor...

Hej! Ska tävla för första gången på lördag med mina kaniner. Mn ena kanin har tävlat rätt mycket innan, men jag vet nästan ingenting om hur det går till på en tävling. Någon som kan förklara lite eller om det finns en artikel om det? ;)

annaforsgren
0

Här är några artiklar:)
Börja tävla steg 1
Börja tävla steg 2 Börja tävla steg 3
Banklasser & Korrigeringar
Uppklassning & Pinnar

Lite kortfattar hur det går till:
När du kommer till tävlingsplatsen så fixar du i ordning din kanin lite, fyller på med vatten eller kanske rastar den lite i koppel. När det är dags för din klass så ropar dommaren upp de som ska hoppa fram. Kaninen ska alltså värma upp lite på ca 3 hinder som står lite utanför tävlingsbanan. Efter att kaninen hoppat där säger dommaren åt den att vänta medans det är dags för den andra kaninen som redan hoppat fram och väntat.
När den kaninen tävlat så är det dags för din kanin. Dommaren säger: Nästa tävlande är (ditt namn) med (kaninens namn) Och säger sedan varsågod. Då får din kanin hoppa. När kaninen hoppat klart så är det bara att vänta på resultaten. Maxtiden brukar vara 2 min.

När alla kaniner hoppat så ropar dommaren upp vilka som går till final, det kan vara t.ex 0 felarna och 1-felarna.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Salish
0

Okej, tack! ;D