Roliga händelser
Har det någon gång hänt dig att det hänt något roligt tävling, te.x namnet på din kanin varit helt fel, du har halkat osv.
Not your mom, not your milk.
Jag har fått lite fel namn på mina kaniner flera gånger. Grenens Scala fick hela Svala, Hiroshi fick heta Hirshi och det mest komiska var ju ändå Goth With Pride istället för Ghost With Pride. :P
Annars har jag än så länge hållt mig undan från att halka och så vidare. Fällt något hinder själv har jag också gjort, men båda gånger faktiskt bara starthindret.
Not your mom, not your milk.

Har måånga gånger råkat dra ner ett hinder/bom med kopplet och någon gång i princip sprang jag in i ett hinder.. Vet inte hur jag lyckas vara så smidig hela tiden. Särskilt när jag började tävla var jag nog den pinsammaste föraren som fanns haha.
Annars så har jag även tappat kopplet och kaninen sprungit iväg några gånger.
the vanity, it becomes insanity
något som var rätt 'knasigt' var nog när Mr. Summerpeace blev Mrs. Summerpeace, domarna hade skrivit fel, alla trodde alltså att Peace var en hona x)
//Anna Odenbrand
Jag har nog stått för de flesta tokigheterna denna sommaren xD
Ngt som folk alltid kommer reta mig för antar jag är årets Falsterbo!
Teddy gick kanonbra i finalen första dagen. Hoppade stort och luftig för att inte tala om snabbt…. när han plötsligt tycker han kommer lite för nära en kombination och stannar. Jag stannar också…eller…vänta lite….jag sprang barfota och när jag stannar fortsätter min vänsterfot glida framåt då just där var lite lerigt….å Sandra ligger i backen!!!
Den som skämdes mest var Teddy. Hahah….hans blick var guld värd!
Fastnat med koppet har jag också gjort, å mycket på sistonde tycker jag…. men men…
Tappat kopplet har jag också gjort, det roligaste är bildbevis från Falsterbo (igen)^^
Men i slutändan så är det ju bara att bjuda på sig själv ^^
Kaninerna har väl också fått konstiga namn ibland, bäst är Pest, som heter Black Plague - fick hete Black Plack av en hel del domare innan de lärde sig ;O)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Mina kaniner heter enkla saker som Solros och Popcorn, så namnen har alldrig blivit ändrade. Möjligen uttalet på Lakrits.
Men på en tävling sprang några barn framför dommaren mitt under min runda så hon ropar "stopp" och jag trodde det var till mig så jag stannade ju upp. Det var såklart till barnen, och sedan var hela rytmen förstörd för kaninen. 
När jag var ny inom kaninhoppningen och skulle anmäla mig för första gången, jag visste ju inte hur, alla hade ju skrivit sina kaniner i lätt, medelsvår, elit och ej elit, så jag skrev Ida i Lätt, Medelsvår, elit och Ej elit-.- Summan vart hög och vi hade betalat in. Efter att en tjej berättat för mig varför, att jag hade gjort fel så hade jag (tror ca 3-4 gånger) Tävlade jag med inomstående pengar
Sen har även kopplet virrat in sig runt benen på kaninen-.-
jag hade ne helt UNDEBAR (not) period när jag fastnade med kopplet i hinderstöd och rev, jag såg helt enkelt ingen anledning till att svinga kopplet uppåt som alla gör ett tag… och är jag väl kom på varför man gör så var det redan försent, händer även numera att jag liksom "glömmer" att knycka till med armen uppåt.
Jag har när jag suttit och dömt lyckas byta namn på kaniner, förare m.m. . Eller alla dessa efternamn? som verkligen inte går att uttala normalt. Och alla dessa Ch? jag bytte namn en gång på karins kanin som heter Solhems Grand Ch Shadow Of Cheops… han fick heta Grenens S Ch Solhems Of Shadow 
en annan gång skulle fråga tidtagaren om hon var redo, och då vände jag mej till startande ekipage och frågar högt, tydligt och ytterst allvarligt "KLAR??" gud vad dom skrattade åt mej då 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

haha,jag har aldrig varit med om något jätte speciellt,jag har rivit något hinder med kopplet.Och dommare har inte kunnat uttala mitt efter namn ^^ hehe,jag heter vanhatalo i efter namn så det kan vara lite svårt att uttala
Men nu har dom lärt sig ;D