Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 622 ggr
Zekina
0

ras och lagom ålder?

Jag ska ev få hem en liten unge som jag hade tänkt att hoppa med då, det är en ras kanin.. en lilla wiener ska det bli ev..
Är det en kanin man kan tävla med? annars har jag en annan unge som jag kanske ev kan ta… vi ha lite tips och råd och att ha lilla wiener.. och om inte vad är en bra ålder att börja träna och tävla?

DixieMyMelina
0

Jag är inte så bra på rasen lilla winer Skäms Men när jag hade min kanin så började jag träna henne när hon var ungefär 2 och en halv månad då satte jag upp hinder som var ca 5-10 cm. Sen efter ett tag så började jag höja hinderna. Men man får börja tävla kaninerna när dom är 4 månader.

Sashhi
0

Lilla wiener ska nog kunna gå att hoppa, dock är de så pass gorva i kroppen att de lätt blir baktunga i kroppen, vilket leder till att de troligen har svårt att hoppa de högre klasserna. Man ska nog heller inte hoppa alltför mycket med en sådan grov kanin eftersom att ryggen kan ta skada.

Not your mom, not your milk.

PrinzeZz
0

om du vill satsa på hoppningen men samtidigt vill ha en rasren kanin skulle jag lätt satsa på att köpa en t.ex. dvärgvädur från en uppfödare som föder upp både till utställning och hoppning. Dom brukar kunna ta sej ganska långt i klasserna, men brukar inte bli jätteduktiga.

men en lilla wiener med rätt inställning till hoppning kan säkert klättra i klasserna den också

tips på uppfödare som föder upp rasrena kaniner som även går att hoppa med

www.eneboangen.se

www.simoneholm.se

dom finns i örebro

hoppa börjar jag med tidigast vid 3 månader, inte tidigare.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

steelskaniner
0

Jag hoppar inte med mina förän 5 månader,

Man kan tävla med alla raser även blandraser.