Är rexar bra på att hoppa?
Hej!
Jag undrar om rexar är bra på att hoppa? :)
Tar de ofta upp sig till elit klasserna eller de stannar i dem små?
Kram
Louise
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Det bror ju på vilken kanin det är också. Det finns ju en del svår-elit klassade rexar.:P

#1 Okej tack :)
MVH.
Louise T
#2 ska du skaffa en?:D
#1 Elitklassade?
Iofs är Jolly Jumper elit i höjd med cert och svår i bana :)
Vill man ha en rax tror jag det är viktigast att man väljer en som är lite lättare i typen.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#4 det finns säkert någon elit klassad rek/reks korsning:P
Annars finns det ju olika som avlar på vad de kallas "hopprexar". De är nättare i typen, dock inte öronmärkta osv. Den största rexhopparen är nog som Kyrkeliden nämde ändå Jolly Jumper.
Not your mom, not your milk.

Har en rex som ska starta för första gången nästa lör ^^ Tror att det kan gå riktigt bra för han, men har inte alls tankarna om att han blir/klarar av elit/svår, fast msvskulle nog med tiden funka fint :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#3 Nejnej tyvärr :) Ska försöka övertala mamma&pappa om en till kanin men blir isåfall en harkorsning eller holländare ;)
MVH.
Louise T

Det finns ju rexdvv också, har en själv här hemma som jag kan börja hoppträna nästa vecka då hon blir 3 månader. Vet inte hur pass duktiga de kan bli men de är definitivt nättare i kroppen än vanliga rexar :)

#9 Ja okej :)
MVH.
Louise T

Jätte fin! :)
MVH.
Louise T
Jag har två rexar, renrasiga, som hoppar väldigt bra, när dom vill. Mina är ganska slanka i kroppen, och hoppar långt och graciöst. Problemet är att dom har ett j-a humör och sällan vill hoppa på nya eller obekanta platser. Min Muscovado är en riktig fjant så fort vi åker på tävling. Han leker bromskloss och vill inte alls. Hemma i Botan eller i trädgården är maxade hinder inga problem. Suck. Men skam den som ger sig. Han får ha många chanser med tanke på att han satt i en utställningsbur hela sitt liv innan jag hittade honom. Rosamundi, min hona, har bara startat i en inofficiell tävling och det gick bra. Ska tävla henne så fort hon är färdig med mammaledigheten.
#7 vart ska du tävla? :D
ska också på tävling nästa lördag, i Deje :3
//Anna Odenbrand

Jag tävlar med min rexkanin, han är 3 år och har tävlat i 2 år, dock inte såå mycket men han har 1 pinne i rak och 1 pinne i krok;D Han brukar gå på 1-3 fel på tävling.
Jag tror att det beror på hur rexkaninen ser ut och hur alert den är på hoppning. Min kanin väger 3-4 kg och är tung i bakkroppen vilket gör att han lätt slarvar.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus