Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 998 ggr
minkaninester
0

Är rexar bra på att hoppa?

Hej!

Jag undrar om rexar är bra på att hoppa? :)

Tar de ofta upp sig till elit klasserna eller de stannar i dem små?

Kram

Louise

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Bolten]
0

Det bror ju på vilken kanin det är också. Det finns ju en del svår-elit klassade rexar.:P

minkaninester
0

#1 Okej tack :)

MVH.
Louise T

[Bolten]
0

#2 ska du skaffa en?:D

kyrkeliden
0

#1 Elitklassade?
Iofs är Jolly Jumper elit i höjd med cert och svår i bana :)

Vill man ha en rax tror jag det är viktigast att man väljer en som är lite lättare i typen.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[Bolten]
0

#4 det finns säkert någon elit klassad rek/reks korsning:P

Sashhi
0

Annars finns det ju olika som avlar på vad de kallas "hopprexar". De är nättare i typen, dock inte öronmärkta osv. Den största rexhopparen är nog som Kyrkeliden nämde ändå Jolly Jumper.

Not your mom, not your milk.

PaaatyPalm
0

Har en rex som ska starta för första gången nästa lör ^^ Tror att det kan gå riktigt bra för han, men har inte alls tankarna om att han blir/klarar av elit/svår, fast msvskulle nog med tiden funka fint :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

minkaninester
0

#3 Nejnej tyvärr :) Ska försöka övertala mamma&pappa om en till kanin men blir isåfall en harkorsning eller holländare ;)

MVH.
Louise T

Twinklys
0

Det finns ju rexdvv också, har en själv här hemma som jag kan börja hoppträna nästa vecka då hon blir 3 månader. Vet inte hur pass duktiga de kan bli men de är definitivt nättare i kroppen än vanliga rexar :)

minkaninester
0

#9 Ja okej :)

MVH.
Louise T

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en rex här hemma som är väldigt slank och smäck i kroppen, väldigt högrest är han också.

minkaninester
0

Jätte fin! :)

MVH.
Louise T

sotlynx
0

Jag har två rexar, renrasiga, som hoppar väldigt bra, när dom vill. Mina är ganska slanka i kroppen, och hoppar långt och graciöst. Problemet är att dom har ett j-a humör och sällan vill hoppa på nya eller obekanta platser. Min Muscovado är en riktig fjant så fort vi åker på tävling. Han leker bromskloss och vill inte alls. Hemma i Botan eller i trädgården är maxade hinder inga problem. Suck. Men skam den som ger sig. Han får ha många chanser med tanke på att han satt i en utställningsbur hela sitt liv innan jag hittade honom. Rosamundi, min hona, har bara startat i en inofficiell tävling och det gick bra. Ska tävla henne så fort hon är färdig med mammaledigheten.

Popstar
0
#7 vart ska du tävla? :D

ska också på tävling nästa lördag, i Deje :3

annaforsgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tävlar med min rexkanin, han är 3 år och har tävlat i 2 år, dock inte såå mycket men han har 1 pinne i rak och 1 pinne i krok;D Han brukar gå på 1-3 fel på tävling.

Jag tror att det beror på hur rexkaninen ser ut och hur alert den är på hoppning. Min kanin väger 3-4 kg och är tung i bakkroppen vilket gör att han lätt slarvar.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus