Hur gick det på Falsterbo?
Vet att det är många här inne som var å tävlade i Falsterbo nu i helgen.
Hur gick det för er? :)
a upp bilder också, om ni har å lite annat kul :)
Lägggärn
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Jag var ju där. Kan inte säga att det gick så jättebra igentligen menmen :).
På lördagen gick det ifs bra för Gucci i msv. Hon fick jättebra tid och gick på 2+0 (kommer inte ihåg vasd hon fick för tid första gången men runt 16sek på omhoppningen..). Det slutade iallafall med en 9:e plats och sista pinnen i msv.
Vakren Årissa, Pakk eller Elliot kom ens igenom, eller hoppade över första hindert i lätten. Pakk kan igentligen och är faktiskt rätt duktig, när han väl vill, men ite idag. Årissa va lite stressad av alla ljud och sånt så kan samtidigt förstå det. Andra gången hon tävlade. Elliot därimot brydde sig inte alls om alla ljud och sånt. Han bara ville inte hoppa, allt annat va mycket itressantare haha. Min lilla plutt. William slarvade väldigt mycket och fick nästan maxtid och 2+1, vilket inte räckte för en placering. Han vill helt enkelt inte komma upp i msv ^^.
Söndagen gick det sämre. Gucci va jättestressad av nått, jag vet inte. Helt stirrig iaf… Hon fick sammanlagt 7 fel varav ett i korr.
Pakk och Elliot hoppade inte idag heller. Men därimot kom Årissa igenom på 4 fel. Är faktiskt otroligt stolt över henne! Och när Årissa är bättre än William då är det fel, will fick fem fel, slarvade jätte mycket och hoppade liksom knappt över hinderna. Så kan det va ibland.
Gucci fick också en 16:e plats i Limex cup och fick en rosa sele och ett koppel.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Fotade tyvärr inget.. Hade med kameran på lördagen men vädret va rätt kasst så jag orkade inte ens ta upp den. Sen tog jag inte ens med den på söndagen.
jag var där och tävlade i lätt med mina två grabbar.
på lördan gick det inte så bra, Dandelion fick fyra fel och Phoenix fick tre fel….om jag inte minns helt fel….ingen av dom gick iaf vidare till omhoppning.
på söndan började det asbra, Phoenix gick igenom felfritt och Dande bedömde avståndet fel på ett hinder och gick därför igenom på ett fel. jag blev riktigt glad och hoppades på att ta hem två pinnar….måste ju komma upp i msv innan nästa falsterbo och vi har än så länge ingen pinne alls. men tyvärr så gick det inte så bra i omhoppningen, Phoenix började springa för snabbt och slarvade, fick tre fel. Dande tramsade sig lite och fick två fel.
så båda två fick sammanlagt tre fel var på söndan och det räckte tyvärr inte så långt
va ju jättemånga i lätten som var duktiga och gick nolla
så konkurransen blev tyvärr för hög.
#3 Men du blev ju placerad i cupen och fick två filmer hehe ^^.
#4 visst ja, det glömde jag x) de två sista placeringarna i cupen ^^
men jag tycker ändå att det gick helt ok. Både Phoenix och Dande har utvecklats så otroligt mycket när det gäller temperament, båda två var väldigt stirriga i början men de har verkligen lugnat ner sig!
Det känns ändå mer värt att förlora med stabila kaniner än att vinna med ostabila som vissa gör =)
så jag är stolt över mina grabbar<3 de var riktigt duktiga, speciellt Phoenix, han var helt perfekt i grundomgången i söndags =)
Det gick helt okej för mig, fick pinne med beat it i msv, min debut med henne :) Och Molly fick sin första pinne i msv…
Senare på kvällen fick jag veta att jag placerat mig i cuppen men missade det… störrigt:P

Det gick dåligt för båda mina :P
På lördagen kom Cupcake inte ens i mål, medan Theo gick på 3 fel. På söndagen gick Cupcake på 6 fel och Theo på 5 fel, hehe. Finns väl inget mer att säga ^^,
Får väl berätta själv också :)
Hade väl inte jättehöga förväntningar, kaninerna fäller å lill-killen Pest har fortfarande mycket att lära…
Men så:
Teddy
Blev placerad i söndagens elit rak med 2+0 fel. Första nollade loppet för honom i elit så kändes extra kul. Det där loppet gav också andra ett gott skratt då jag föll knall å fall framför ett hinder när Teddy stannade upp =p
Måste sett rätt roligt ut, hehe…
rött inför kroken men gick helt ok!
I söndagens rak gick snutten på 1+0fel å en 2:a plats!!!! Den tredje ":A platsen för oss, typiskt =p
Exit.
Tog pinne på lördagen =) å hoppade kanonfint i finalen i rak msv på söndagen. Dock tramp i vattnet båda gångerna, så det ska vi träna på! Placerad i cupen!
Karisma
Hoppade fint hela helgen, kom till final på lördagen. Fick även hon placering i cupen
Pest
Hans uppfödare var där så kädes lite extra nervöst. Men på lördagen gick han 0+0 i rak lätt å pinne :D
Söndagen blev det 0+1fel å sista pinnen, så nu är han msv! Min bebis, hur ska det gå?
Kom dessutom 4:a i cupen :D
Så en jättebra helg D
Å kul å träffa alla und gästrike :Derbara kaninhoppare! Å mina vänner från
Magdalena Åhsblom tog en massa bilder från helgen :)
Hittar bl.a. på Bettan, å Sven å en massa på mina egna, å på mig =p
http://summerdream.bilddagboken.se
under 19juli finns bilder från båda dagarna
Bl.a. denna bilden:
Fina Teddy <3

Jag o min lilla knini Jumping Jeppson va där och tävlade och det var bara andra tävlingen för honom men det gick riktigt bra faktiskt! På lördagen gick det inte så bra, vi sov jättegott på campingen och så ringer min kompis bara "AAAH MATILDA DU MÅSTA KOMMA KANINHOPPNINGEN HAR BÖRJAT" så vi stressade dit och när vi kom fram så var dom på den första elit och jag skulle tävla lätt så ja -.- kaninen fick sitta där hela dagen och va helt död när vi skulle hoppa.. men ja han gick på 3fel, föresten så är han lite tjock :P hur bantar men en kanin? xD.
På söndagen gick det jättebra! Han va skitfin och hoppade allt jättefint och snabbt :D 0fel i grunden på 16s. sen i omhoppningen så gick han också på 0fel och 13s :D vi kom fyra och fick hoppa segerlopp :D blev 10:a i film cup så jag fick 2filmer :D
#10 såg er, blev lite avis på att du fick den där röd-rosa rosetten….satsade själv på att komma på fjärde plats nämligen bara för att få just den färgen haha x)
ett bantningstips är att bara ge kaninen hö och vatten =) bort med pellets ett tag eller ge bara en matsked. vad för mat får han nu och hur mycket?

Hoppade "drop in" klassen på fredagen och det gick riktigt bra :) Är super nöjd med henne! I grundomgången gick hon på 0 fel tid kommer jag inte ihåg och i finalen på 2 fel.
Men hon vann :)
Så jag fick denna snygga rosetten :')
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#12 På Fredagen menar du väl ;)
Resultaten finns att se på SKHRF's forum :)

#13 Oj ja :$
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Då får jag väl berätta lite^^
Sven kom först ut båda dagarna. På lördagen hoppade han på 1+2 fel för alla andra skulle smacka och säga '' ÅH, NEJ!'', ''KOM IGEN'' m.m. så han blev skit rädd för alla som kollade och ville inte alls koncentrera sig. På söndagen så hoppade han på 1+1 fel:D han ville helt enkelt inte klara ''kuben'' så han sket fullständigt i den. Han kom på 22a plats utav 65 st. Jag är sååå stolt över min lilla teddybjörn! Han har varit sjuk i en vecka och hade inte alls ork för hoppning förrän 2 dagar innan tävlingen och då fick han såklart komma med:)
Tosca kom ut som 2a utav mina kaniner. Hon ville inte alls hoppa utan sprang som en bomb igenom alla hinder så alla pinnarna flög omkring oss^^ Men vad gör inte en brunstig hona för att undvika att hoppa?
Glader var min 3e kanin. På Lördagen hoppade han snyggt över alla hinder och kom imål på 2+1 fel. Ingen utav mina kaniner gillade blomman. På söndagen gick det bara kattskit! Han ville bara para sig med min arm och mina ben och gick tillbaka hela tiden. Jag puffade på honom och smackade för att han skulle gå fram och hoppa. Domaren sa ''Du får vara lättare i handen och inte puffa på så mycket, han blir sur på dig''. Men han var inte det minsta sur! han skulle bara protestera genom att para sig. Han h kom inte i mål.
Suffi, ja min lilla suffisnutt! Hon var såå duktig! riktigt stolt! Hon hoppade på 5 fel på lördagen och på 2 fel på söndagen! Hon har inte kommit igenom en bana på säkert 4 starter också gick det så bra nu! Man kan inte vara mer stolt!
Jag kom i placering i cupen (kommer dock inte ihåg vilken men tror nr. 14) med Sven! Min lilla köttbulle! Han med sin ölmage, om han kan hoppa så kan alla hoppa! Det gick så himl bra att vi kommer tävla mycket nu:).
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Haha jaa love pink ;P Tack för tipset! :D han får Dodson and Horell. Vår granne säljer det så det är lätt att få tag i :) 1dl om dagen. Sen när han e lös i huset så äter han kattmat -.- Det var någon som sa att det var därför som han är så stor :P Men vi får ta bort fodret ett tag o hoppas på att han blit smalare !
#16 Du har nog kommit lite fel=P
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Nej, men jag glömde skriva vem dt va til :P till #11