du håller på med den pysslar ger den godis, morötter etc. tex sitter i rast hagen med den ett tag och gör så att den känner sig trygg med din närvaro. kan ta ut kaniner och ha den i knät eller bara klappar den i buren om du gör de ett tag så kommer den nog att bli tam^^
Hur pass tam är din kanin redan? Kommer den fram till dig när den sitter i buren?.
Nästan alla mina kaniner är tama, vissa känner bara inte för att kela någon dag så då låter jag kaninen vara ifred och respekterar det.
Igår så hände det nästan konstigaste jag har sett! Min lilla Sven, världens kelgris, rymde ifrån hans rasthage! Hans rasthage ser ut som en kub så ingen kan komma ovanför och ta honom och han ska inte kunna rymma, hände ändå. Han drog upp kompostgallert och kröp under. Mamma blev helt förvånad när vi hade en kanin i uterummet sen xD Han är så kelig så han vill inte missa en sekund!
Sen hade jag turen med Glader att han var redan kelig när han kom hit. Dagen efter att han kommit till mig så fick han springa lite löst. När jag sedan ropade på honom så kom han som ett skott (hoppkanin med enegri mer än ett Fullblod^^).
Jag tycker du ska göra lite olika aktiviteter med din kanin! Man blir mer kompisar då och ju mer du håller på med det så kommer kaninen bli antingen som Sven eller Glader. De kan inte leva utan en då. Börja hoppa lite, gör en hinderbana, gör trix med kaninen. Men det är på kaninens villkår. De ska ju tycka att det är roligt, annars får man gosa i hagen:)
Lycka till!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

ingetting den kommer inte fram till mig.

ingetting den kommer inte fram till mig.
Det klart att den kan vara tam även om den inte vill komma fram. Kanske lite blyg bara, eller så vill den vara ifred.
Not your mom, not your milk.

Klappa på den, prata mjukt till den och ge den godsaker (inte för mkt dock). Vänta med att lyfta och hålla på tills kaninen självmant kommer fram till dig.