Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 1803 ggr
PaaatyPalm
2009-07-23 01:19
0

Presentitations tråd :)

Tänkte starta en tråd, mäst för skojs skull där alla kan pressentera sig själva, era kaniner och ja allt möjligt :P Blir ju kanske lite roligare då :P Vet ju att många redan känner varandra och så, men aja :P

Ingen aning om det redan fins en sån här tråd, fins det så får ni ta och stänga denna elr ngt :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

jahadu
2009-07-25 20:50
0

putt =)

[Bolten]
2009-07-25 21:40
0

#0 du kan presentera "Lilla" bella:D

adelinerokaniner
2009-07-26 12:25
0

Jag kan börja då XD

Jag heter Sofia och är 14 år. Jag har hållt på med kaniner och kaninhoppning i lite mer än 7 år. Nu har jag 6 kaniner 3 vuxna och 3 ungar. Förtillfällettävlar vi bara i svenska blå stjärnan, men jag ska försöka att träna ungarna för att komma ut på större tävlingar.

Jag kommer ev. i framtiden ha kullar för försäljning, men nu är det bara hoppning med mina kelkaniner som gäller!

Har som sagt hoppat med Blåstjärnan i 7 år, och i år blir det nog en kurs hemma på min gräsmatta om allt går som planerat. Glad

Hemsida: www.adelinerokaniner.3w.se

jahadu
2009-07-26 14:06
0

då fortsätter väl jag då x)

Jag heter Emelie och är snart 17år. Bor i skåne på vissa helger och lov, annars bor jag på min skola norr om stockholm. till hösten börjar jag tvåan på säbyholm, läser naturbruk-djurvård-sällskapsdjur. på skolan har jag med mig mina råttor och min hund samt en kanin åt gången som får bo i skolans kaninhus.

Fick min första kanin när jag var 10 och sen har det bara rullat på med fler kaniner, några kullar och kaninhoppningstävlingar. Förutom kaninerna så är jag just nu stolt ägare till 5katter, 4råttor, 1hund och ett akvarium med malawiciklider =)

kaninhoppning är mitt största intresse. jag och mina långöron tävlar för skånes kaninhoppare och försöker tävla så aktivt som möjligt och komma upp i klasserna.

jaa det var väl lite om mig x)…

kyrkeliden
2009-07-26 14:33
0

#4 Vad avis jag blir på din utbildning (A)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

PaaatyPalm
2009-07-26 15:58
0

Mitt namn är då Patience som kanske inte är det vanligaste :P
Jag och min familj som består utav mamma, 2 systrar, 1 hund, 10 råttor & 6 kaniner förtillfället är bosatta nere i skåne, rättare sagt i den lilla byn vid namn Sjöbo :)

I agusti är det dags att börja på gymnasium och för min del fans det inget annat val än Svalövs gymnasium är jag och 2 kaniner + hunden kommer bo :) Linje Naturbruk-Djurvård

Djur har jag alltid älskat :), är uppvuxen i stall/häst miljö & har haft djur hela mitt liv. Kaniner började jag dock med våren -08 så för mig är kaniner ganska nytt, fast ändå så vet jag att det är något jag kommer holla på med mer eller mindre hela livet :) Hoppar ganska aktivt tycker jag och har i 5-6 år ställt ut djur i föreningen ssv där jag även sitter med i styrelsen. Jag är även reggad uppfödare på råttor i ssv & har en rex/slätad kull just nu :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

pigelina
2009-07-26 22:17
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Hanna och är 13 år, Jag bor i en rätt stor villa på landet med min familj som består av min mamma, pappa, och 2 små bröder;) _(12 och 8 år)
_och självklart mina kaniner;) sän har jag oxå 2 undulater och ska skaffa en ny hamster sen den förra dog i april:(
jag bor i rävlanda 4 mil från göteborg;) går på rävlandaskolan och ska börja 7an till höst med nya klasskompisar.
Mina favorit saker att gö är att va med kaninerna va med kompisar sita vid datan och festa:D
Ska även bli blondin i övermån:D

jag har 3 lejonhuvade kaniner som heter Pigelinas Pigelin(Pigge), Lindhults Aska(Aska) och Sagornas Tequila(Tekiila) sen har jag oxå en kull med 2 dagar gammla bebisar här:)
har även tingat en söt liten kille vid namn Pelle. En lejonhuvad kanin med holländarteckning:) sypersöt:) han har stamtavla och kommer bli min nya avelshane, min lillebror och jag ska även skaffa en liten tös tillsammans i höst som ska få några kullar:)

Oj va långt det blev^^
Slänger med en bild oxå;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

minkaninester
2009-07-27 00:43
0

Jag heter Louise och är 13. Bor ute på landet där jag stor trivs :)

Jag har en mama och pappa och en storasyster. I augusti detta året är det 1 år sedan jag fick Ester som är min enda och första kanin. Intresset för kaniner har egentligen alltid funnits men jag har nog aldrig riktigt tänkt på det :)

På fritiden är hästar också ett ganska stort intresse och den 3:e augusti ska jag på ridläger ;) Men jag har ingen egen häst.

I framtiden vill jag gärna ha en uppfödning av lejonhuvade dvv i vit bö och isabella, kanske några harkorsningar också då jag tycker de är för goa :) Men just nu vill jag endast inrikta mig på hoppningen med Ester och kanske längre fram en kanin till :D

Jag bor nere i lilla skåne utanför malmö, i höllviken. :)

/ Louise ^^

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hjartelyckanskaniner
2009-07-27 13:11
0

Jag heter Emma Lagerbäck (är släkt med alla som heter Lagerbäck i efternamn, inklusive Lars Lagerbäck som är fotbollstränare^^). Jag har 5 kaniner i mitt lilla kaninhus på 3*3*4m. Mina kaniner heter Vindens Glader ''Gladis'', Millenium's Chokladsufflé ''Suffi'', Kyrkeliden's 7Up ''Sven'', Skanörs Tosca ''Tosca'' och Hjärtelyckans Abbe ''Alf''.

Jag har en ganska liten familj (närmaste). Mamma, Pappa och 2 syskon. Jag går i skolan på Vipan i Lund och går Handels- och Administrationsprogrammet. Jag ska senare läsa Ekonomi på Universitetet.

På fritiden så ägnar jag min tid åt mina kaniner, läxor och min medryttarhäst Desert Victory**. Dv är ett Engelsk fullblod på 6 år. Han har energi ifrån Mulen och ut till svansspetsen! Är rädd för brunnar.

Jag hoppar mycket med mina kaniner och de älskar det! Mitt mål är att klassa upp alla till Msv till nästa år.

Jag bor i Staffanstorp, ca 7km utanför Lund:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Jetaime
2009-07-27 14:06
0

Ja, får väl med ta och skriva lite. Jag heter Hanna Persson, är 16 år, fyller 17 i september. Jag bor i Höllviken, ifall det är någon som vet var det ligger. Typ längst ner i sydvästra skåne. Har bott här i hela mitt liv och är grymt trött på det. Jag ska början andra året på gymnasiet, går på sunds i vellinge, NV-NV. Är förövrigt grymt trött på skolan också, så jag vet inte vad jag ska göra med det heller…

Iallafall bor jag med mina familj, mamma pappa och två syskon. Jag har en katt som heter Ozzian, som betyder otroligt mycket för mig, och har en massa kaniner då. Sen har vi även en hund.

Stösta delen av min lediga tid går åt till djur, kaninerna. Jag föder upp teddyvädurar men har mina kaniner ändå främst till kel. Sen har jag hållt på lite smått med kaninhoppning i ca ett år nu.

Förövrigt är jag också intresserad av fotografering, men har inte känt så mycket för att fota på ett tag, visst har fotat och så men ja..

Ja.. lite om mig då.

annaforsgren
2009-07-28 16:38
0

Jag heter Anna Forsgren och är 16 år. jag bor lite utanför stockholm tillsammans med min mamma, storasyster och 2 kaniner i en lägenhet *suck*.

Ena kaninen heter Tjoffsen och är  en 3 årig rexkanin som är den enda jag tävlar hoppning med just nu, även fast han inte har någon vidare talang;P vi satsar på en pinne om året!
Den andra kaninen är en 1½ årig teddyvädur vid namn Xtra, som inte riktigt vet vad kaninhoppning är.

På fritiden så pysslar jag, är med kaninerna, sitter vid datorn, sjunger och sover.
Min stora dröm är att flytta till en stor gård och ha en mängd olika djur, bland annat: kaniner, Får, gerbiler, hund. Där skulle jag vilja starta ett eget djurpensionat och leva på det:)

Till hösten börjar jag på spånga gymnasium, naturbruk-djurvård. Så i framtiden kanske ni får syn på mig i en djuraffär, djurpark eller egenöppnat djurpensionat<3 längtar!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

fannsan
2009-07-29 01:35
0

Jag heter fanny och har hållt på med kaniner sen jag var 5 år^^  jag har kaninuppfödning med kaniner utan stamtavla men ska börja att sälja med stamtavla nu. jag har 3 st speciella kaniner utav ca 20 de är Kiba en lejonhuvad hona med hett temprament, Fred en sarlig blandning som jag har haft sen en liten liten plutt^^ och sist Nalle en otroligt trevlig och kelig kanin!. min största önskan är att jag ska en dag kunna tävla hoppning med Kiba, fred eller NalleGlad

om jag inte är med kaninerna så sitter jag och ritar, håller på med råttorna eller är i stallet med min häst krezip!

de var lite om mig! :)

Twinklys
2009-07-29 16:03
0

Ja, Ayla heter jag då, fyllde 18 i april. Har haft kanin sen jag var åtta men det var inte förrän 2008 jag började föda upp och har gjort det 1 år nu :) Kaninhoppning började jag med denna sommaren, har startat två kaniner varav en fått pinne i lätt. Ska den 8 augusti starta den tredje kaninen. Själv har jag just nu fyra kaniner medan mamma har fem, och vi föder tillsammans upp främst teddyvädurar men vi har även fött upp lejonhuvade :)

Jag studerar samhälle journalistik på S:t Petri i Malmö och ska börja mitt 3:e år nu ;) Har dock inga planer på att bli journalist, utan något som har med media att göra :P