Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: allmänt
Läst 477 ggr
PaaatyPalm
0

Gaah! vad händer med världen?

Har nyss suttit inne på Blocket och kollat lite då jag måste ha en till innebur. Men liksom imprecip alla burar är ikke godkände, man blir bara så förvånad när det står kaninbur till en miniduna liksom, tror knappt det är lagligt att ha en -två- Råttor i en sån.

Jag blr bara så chockad, främst på att svenska folket inte tar reda på lagarna när det gäller djur i bur och sen hur djurafärerna kan sälja burar som kaninburar ex. när det inte är det.

Sen så tycker jag det är dålig stil utav sverige att ha den regeln när väldigt många bara skiter i den, tycker sveriges rigering borde vara duktigare på det här med djuren och ta tag i det lite mer. Även om dom inte stopar det helt så gör det skilnad även om dom bara ger böter eller vad dom kan göra till 10st. För folk kommer ta det mer seriöst då tror jag.

Essh, vet inte. Var bara tvungen att skriva av mig typ. Blir bara så sur :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

sotlynx
0

Håller fullkomligt med dig!!

PaaatyPalm
0

#1 haha bra :P

Egentligen borde man starta upp någon grupp som kan åka runt och ta hand om djur och sånt. För det fins för många djur som "lider".

Sverige borde ha en djur polis helt enkelt!

20 årig djurgalen moder* 

kyrkeliden
0

Jo visst borde vi kanske det. Men samtidigt har djur i Sverige det mycket bättre i många andra länder (därav inte sagt att vi kan bli bättre). 

Vi har iaf en lagstiftning, inte alla länder som har det, och vi har djurskyddsmyndigheten som åker ut till många större producenter årligen.

Dock är ju problemet inte där, utan hos den enskilda familjen. Samtidigt tycker jag felet ska mer läggas på djuraffärer som faktiskt säger till folk att dne buren är bra. Visst ska man alltid ta reda på fakta i förväg, men man vill väl kunna lite på zoobutikerna?

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

PaaatyPalm
0

#3 jo alltså sverige är väldigt bra, har inte sagt något sånt. Men det är liksom, varför ha en lag om folk bara skiter i den typ ?

Och hur kan dom titta blint när djursffären mittimot säljer "olagliga" saker?

Tycker att man borde göra något först åt tillvärkarna kanske, eller om man informerar djuraffärerna noga. Man skulle ju kanske gå in och filma in när man köper en "laglig" bur :P nej nu flippar jag bara. Men man blir ganska frusterad :P

20 årig djurgalen moder* 

kyrkeliden
0

#4 För att få sälja djur måste du gått jordbruksverkets kurser i de olika djurslagen. Där informerar de säkert om burarna… om att marsvin skall vara minst 2st, å att kaniner inte behöver vara det…

Men jag har köpt ett ensamt marsvin (som liten, visste inte) å de har försökt packa på folk ytterliggare en kanin "för de måste det"…

allt handlar om pengar, å bryta en lag…tjaa…knappast straffbart

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus