Hinder
Hej!
Jag behöver veta hur många "pinnar" det ska vara på det här hindret? För om man sätter upp "pinnarna" så att kaninen ska hoppa långt så får det plats 7 st pinnar (vad heter det, det heter väl inte pinnar?).
Men om man sätter upp så kaninen får hoppa rättuppstående så får där plats 9st pinnar så hur många pinnar ska det vara? För jag och min kusin har råkat blanda ihop och vet inte hur många där ska vara.
Snälla behöver hjälp fort!
Det är hindret på bilden

På det hindret ska det vara 7 bommar :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Helt säkert? Isåfall okej, tack :)

#2 Helt säker :) Tycker själv det är superdumt att man inte får 9 bommar till det rättuppståendet sättet :P Utan istället 7. xD Det är samma på det röd/gula då är det nog 5-7 st märlor på varje sida tror jag, då får man bara 4 bommar :S xD
MVH.
Louise T
#3 Ja väldigt dumt :S Tkr det skulle vara konstigt om ja bara skulle ha 7 å de skulle man visst! Tror min kusin har det där röd/gula å vi räkna ut att om ja skulle ha 7 så skulle hon bara ha 4 bommar på sitt sånt å då e de sant!
Fy va dåligt :(

#4 Ja jag vet! Riktigt dåligt är det - jag måste lägga över bommar från det blå/röda till det gul/röda för att få alla bommar uppe -.-
MVH.
Louise T
#5 de ska man inte behöva göra för tänk så har man en kanin som hoppar elit (vet inte om du har de?) och så vill man ha det på det högsta på båda hindrerna, men då går det ju inte! För dåligt, ja å pappa ska sj bygga hinder nu så tänker inte kasta pengar på sånt, visst dom kan vara bra å fina men man vill ju få allt som ska tillhöra :@

#6 Jo jag håller med dig till 100%! Köper man hinder för dyra pengar vill man ha allt tillbehör!
Själv ska jag bygga 3-5 hinder i sommar :)
Och då ska det minsann vara bommar så man kan hoppa på det högsta på Alla hindrena samtigt x)
MVH.
Louise T
#7 samma här :D har nyss börjat träna med min lilla tös så nu blir det till att bygga hinder! ^^
Vad ska man använda som bommar?

#8 Elrör funkar perfekt! :) Det har jag till mina andra hemmabyggda - ska måla dem snart ;D
MVH.
Louise T
#9 okej tack :) Vi var lite osäkra på vad man skulle anvädna, får väl ta å köpa hem lite nu så man kan börja bygga :D
Roligt :) Är du medlem i någon klubb?

#10 På fredag blir jag medlem i skåneskaninhoppare :) Dd?
MVH.
Louise T
#11 nej inte just nu, igår var jag på min första träning med min ena kanin och har en till gång gratis därefter blir jag nog medlem i skånes kaninhoppare med :D då kanske vi syns på någon framtid!
Kmr nog tävla henne som tidigast nästa år, inte säkert ens då men kmr iaf åka å kolla på tävlingar ibland :)
Är din duktig? Vad hoppar hon (?)? Typ lätt rak, svår krok?

#12 Vad kul :D
På fredag så blir det hennes och min "halv debut" då vi ska vara med i en sådan "drop in" klass :) 6 hinder med max höjd på 20 cm! Perfekt :) Kostar 10 kr så det är bra :) (falsterbo hs)
Njaa.. Alltså hon hoppar banor med 10-12 i höjden 35-45 cm lätt!
Men tränar inte högre än 20-35 cm oftast! Det händer någon gång varanan månad att vi hoppar så högt :) men nu har hon varit skadad i sitt bakben så jag har tagit det lite lugnt ;)
Så antagligen blir vår riktiga debut detta året :)
MVH.
Louise T
#13 låter skoj :D Så bra är inte min hona :P Men vi har iofs börjat typ nyss men tränar upp oss =9
Hoppas det går bra för er! Verkar roligt :) Jag skulle vara jättenervös om jag skulle tävla ;) men det kanske blir annorlunda när man har tränat mer och vet att kaninen kan det.
Ska ni typ hoppa rak eller krok?

Jajja men ändå en tävlingsaktig tävling XD
Vad gullig hon e :) Heter hon Ester? Är det ett lejon? Hur gammal är hon? :)
Har du fler kaniner?
En bild på mina två knattar :D Den svarta är Amazing Mika (Mika) som är ett lejon som fyller 2 till hösten, det är hon jag börjat hoppa med :)
Det andra knatten är Little Cookie (Cookie) som är av färgen madagaskar brokad och hans mamma är fransk vädur pappan är okänd, köpte han på ett 4h läger å de var inte meningen att hans mamma skulle få ungar ;P Han har fyllt 1 i våras ^^ fransk vädur är inte en så bra hoppkanin + så gillar han de inte så mkt så tänker inte tvinga han <3

#16 Gullig bild! Japp,bra att vi vet nu.Dumt att det bah kommer med sju pinnar Mika kommer ju hoppa elit sen så! ;)
Vilka material är bra att bygga själva hindret i ? :)
#17 man bygger ju hinder i trä :P
Ja men vf kom din mamma med 5 bommar till oss? Och vf tog du hem 5 bommar?

#16 Åh så gulliga :D
Hon är en lejonhuvad dvv :) Ester är namnet ja :D I augusti blir hon 1 år :) Hon är isabella färgad och jag köpte henne i djuraffären så vet inget om hennes bakgrund tyvärr men jag hade så gärna velat se hennes mamma och pappa :D
Nä man ska ju aldrig tvinga dem!
#17 Det beros nog på vilket sorts hinder men jag kommer bygga i playwood och annat "vanligt" trä :)
MVH.
Louise T
#19 Tack :)
Om det är en lejonhuvad dvv är det för att den har öronen ned eller är det en korsning? Hade för mig att det fanns 2 olika sorters lejonhuvade.

#20 Jag vet faktiskt inte xD Men hon har hängande öron och mann (stavning?) :) 2 sorters? Det hade varit roligt och ta reda på faktiskt :D
MVH.
Louise T
#21 ja vet inte vad jag fått de ifrån XD men hade för mig att ifall dom hade hängande öron (och var då lejon) så var dom nog dvv men hade dom uppått var dom lejon och nått annat typ, inte korsning utan det typ hette så? Kanske helt fel men undrar var jag läst det XD
Jo skulle vara roligt :D Kanske får mejla typ NinniH elr nån som brukar kunna sånt?
Har också ett sånt där hinder och det är 7 bommar man får och det tycker jag är dumt.
haha ja skruvade ihop mitt hinder ganska fel! hahah det står snett och ligger under min säng. ska fixa det någon dag!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#23 Haha skruvade fel? :P På vilket sätt har du skruvat ihop ditt hinder? x)
MVH.
Louise T
#23 mm tkr igentligen att man också ska få ngn extra bom typ 2 st ifall ngn skulle gå sönder eller tappas bort :P
Hur kan man skruva de fel? XD