Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 978 ggr
Linus-the-bunny
0

Hjälp!!

Min kanin vägrar att hoppa i bland vad ska jag göra? :O

Linus-the-bunny
0

Och när det är många hinder så springer hon åt ett annat håll. Eller så lägger hon sig ner och skiter fullständigt i det ;(

PrinzeZz
0

vissa kaniner vill helt enkelt inte hoppa och då kan man inte tvinga dom. Låter inte som att din kanin tycker att det är roligt tyvärr

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Linus-the-bunny
0

Okej då får hon bli en kel kanin istället hon gillar när man klappar henne tack så mkt! :D

adelinerokaniner
0

Min första kanin lät jag bara hoppa saker som plank, murar och andra fasta saker (som han dock inte kunde skada sig på) men när han kom till tävling gick han hur bra som helst och hoppade.. Vet inte om han tycker jag var löjlig som skulle träna honom..

Så: testa lite fastare hinder!

Husberg
0

Hur ofta brukar du träna kaninen?

#4: Kaninen kan väl skada sig allvarligt ifall bommarna är fasta?

minkaninester
0

#5 Jo du har rätt! Ifall de skulle behöva riva så kan de inte de och i värsta fall får de stora obehagliga sår på sina tassar och klor kan gå av m.m!

Kaninen ska ju först och främst tycka det är kul, hon måste se det som en belöning att hoppa och man måste ha tålamod!

Men som PrinzeZz säger hon kanske inte alls tycker det är kul! Och som vi männsikor tycker vi ju inte alla saker är hur roliga som helst, vissa saker är tråkiga och andra roliga, alla djurär sina egna invider och ogillar/gillar olika saker så är det bara :)

// Louise

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Tisdus
0

#0; En sak du kan prova med din kanin är ju att gå ut i skogen och hoppa lite uppsatta pinnar och sånt. (Maxhöjd dock runt 20 cm, det är ju faktiskt fasta pinnar som inte är så mysigt att riva)

Även om din kanin kanske inte gillar att hoppa vanliga hinder så kanske den älskar att hoppa i skogen (för det brukar vara mycket populärt) och på det viset kan du få kaninen att gilla hindrena mer.

Men tänk på att aldrig tvinga din kanin att hoppa!

adelinerokaniner
0

#5 Men det är inte bommarna som är fasta, det är tex understa delen av  muren på 15 cm som är fast. Plank är dock lösa och går att riva..

När jag säger fasta hinder är dom max 15-20 cm.

Husberg
0

#8: Okej, visst är det mindre risk att dem skadar sig men jag tycker att alla hinder ska vara rivbara.:)

adelinerokaniner
0

jag menar alltså libraatric muren, den som är klossar som man kan riva, men som är fastare än vanliga bommar…Flört

minkaninester
0

#10 Jaha men då är det lugnt ;)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Kultori
0

Min ena kanin ville inte hoppa för att hon var rädd. Men när vi hade låtit henne va ett tag så kom hon tillbax och hoppade som en tok. Jag kör så att jag hoppar en bana några gånger. sen släpper jag henne i hennes rasthage. Sen tar jag upp henne och hoppar lite till.

annaforsgren
0

Först och främst är det viktigt att kaninen trivs med dig och i en sele. Känner kaninen obehag av att ha selen och koppel på sig så borde man vänta lite med att hoppa. Och litar hon inte på dig kan det bli lite svårt också och hon kanske känner sig pressad när hon ska hoppa.
Jag vet inte om det är så^^ Men skulle det vara så kan ni försöka bygga upp förtroendet med varandra genom små lekar med godis och berömm. Låt hon lukta på selen och ge godis när hon verkar intresserad.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Linus-the-bunny
0

hon springer åt alla håll när man har na i sele och blir rädd men oki ska testa det lät iaf bra :) + hon älskar godis det är det bästa hon vet ;)