Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 751 ggr
thexclub
2009-07-09 22:41
0

Candy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara skriva av mig lite om hur stolt jag är över min Candy :) Vi var på tävling i helgen och det gick verkligen superbra!

På fredagen så startade hon i krok medelsvår, hade inga direkta förhoppningar då hon inte gått vidare bra på de senaste tävlingarna eller är i superbra kondition. Men Candy bestämde sig visst för att chocka mig ordentligt och placerade sig som fyra, fick en pinne och blev uppflyttad till svår!
Senare den dagen var det även höjd, jag hade velat men slutligen bestämt (med lite pepp ifrån Sara) att anmäla Candy iallafall. Vi har inte tränat höjd på två år men då har hon faktiskt hoppat över 60 cm.
Ingångshöjden var på 50cm och det rev hon i första försöket, kom över i andra dock. Jag blev givetvis jätteglad men var väldigt säker på att hon inte skulle klara 60, hon har startat höjd en gång tidigare och då rev hon på 60. Men gissa vem som flög över på andra försöket? Jag blev helt till mig, min älskade lilla skrutt!  Tyvärr hoppade hon inte högre än så men iallafall, så galet stolt är jag.

På lördagen var det Rak medelsvår som även ingick i Myggan cupen (två msvklasser) Candy sprang på jättefint och placerade sig som tvåa med en pinne. På söndagen gjorde hon ett helt otroligt final-lopp där hon verkligen flög över hinderna, även de långa som hon brukar ha väldigt svår på. Hon blev etta, gick upp till svår och vann därmed Myggan cupen! Priset var ett hinder och lite andra småsaker.

Det är helt sjukt hur glad och stolt man kan bli över sina kaniner!  Måste även passa på att nämna att jag hade världsbäst sällskap under helgen av Sara, Ankan, Frida och Elli, måste göras om!

the vanity, it becomes insanity

Maiae
2009-07-09 23:18
0

Oj, vad duktig!:D

Grattis!

Mvh Maia

Twinklys
2009-07-09 23:27
0

Vad duktigt! :D Grattis till er båda ;)

thexclub
2009-07-09 23:38
0

Taack :) ja, hon är superduktig!

the vanity, it becomes insanity

Husberg
2009-07-10 00:17
0

Stort grattis! Vad roligt!

PrinzeZz
2009-07-10 02:52
0

oj vad roligt, Grattis :D

vad var det för hinder du vann? :)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Sashhi
2009-07-10 12:45
0

Jag sa ju att du skulle starta henne i höjd!

#5 - Ett rättuppstående med texten "Myggan Cup". Förlåt om jag svarar.

Not your mom, not your milk.

KaninEmma
2009-07-10 18:59
0

Grattis =)

// Emma :D

kyrkeliden
2009-07-10 20:30
0

Vad roligt, Grattis :D

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus