Boarp 5/7
Igår var det hopptävling i Boarp och jag va där och tävlade med 4 kaniner.
Åkte med Emelie S. dit och vi råkade typ komma fel nånstans, så vi kom inte ditfören efter 10 när man skulle vara där vid 9, men ingen skada skedd hoppas jag ^^.
Va helt rädd att vi skulle missa vårar starter, men så tur va så började dom med msv krok där ingen av oss hade kaniner.
Sen var det krok lätt, och efter det lätt ny, där jag hade alla mina. William var först, vilket var otroligt nervöst eftersom jag är så rädd att jag ska glömma banan, men det gick bra, dock var william seg och fick två fel, sånna tönt fel som han alltid får när han har nosen i marken, sen fick han nästan maxtid med, tror det va 10 sek kvar eller mått :P. Sen var det Robyn som inte rörde sig ur fläcken som vanligt, MEN hon hoppade över start hindret haha! Sen pakk, men han hade blidat pakt med Robyn -.-' Efter det var det Gucci, hon var faktiskt rätt lugn och så, behövde inte korrigera så mycket heller och hon gick med på två fel, fast snabbare tid än william då.
Omhoppningen gick William på 0 fel och runt 27sek (asså seriöst det har har inte ens gjort på en RAK BANA! blev bara lite förvånad!) Ni skulle sett honom, han hade lärt sig rundan från första omgången så han bara sprang genom hela och jag behövde inte ens korrigera eller nått :') blev så otroligt stolt :* Gucci va med bättre i andra omgången dock fick hon ett fel.
Prisutdelning då, jag trodde inte att 2+0 skulle räcka för pinne, men william kom fyyyyra :D sen blev jag lagom förvånad när dom bara "…och sista pinnen går till Hanna Perrson med Je t'aime Gucci" Jag bara "va?". Tre fel räcker sällan för pinne, men hon kom iaf 6:a.
Rak msv, först gången jag tävlar msv, dock tredje för Gucci. Hon va lite sur att hon skulle ut igen, men hon va ändå förvånansvärt lung tyckte jag. Hon va duktig och det blev en enda korr (brukar bli en del för henne annars), och två fel. Bara 0 och 1 som gick vidare, Men jag är nöjd ändå:D
Rak lätt, ja william segade sig igenom banan på 2 fel och fick inte sin sista pinne i rak lätt som jag ville -.- kommer aldrig få den jävla pinnen, haha :P
Och ja, samma med Robyn och pakk här, ingen av dom som skulle hoppa idag ^^.
Ja , säkert ingen som orkade läsa ^^.
Någon annan som va där? Hur gick det?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

jag var där :) , Gick väll helt ok, lingon fick en till krok pinne :)
På raken blev jag sååå sur >.< Dommaren sa att jag hade fått 3 fel, fast jag hade bara 2! Så när jag gick och sa att hon hade sagt fel så sa hon bara att det var synd för att nu hade dom redan startat nästa kanin >.< Det var ju inte mitt fel att dom inte kolla rätt ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#1 men vadå dom måste väl ha ändrat det till 2 fel då eller?? :O:O
dom sa att jag hade fått fyra fel och max tre fel gick till omhoppning, men sen helt plötsligt skulle tydligen vi hoppa :O missade framhoppningen, men det gjorde inte så mycket…
Man måste säga till innan nästa kanin startar. Vet att det var en bit till domartältet, så mitt tips Patience om det händser igen, gå inte av banan, utan gå direkt till domartältet, på så sätt kan de inte starta nästa kanin.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus