Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 558 ggr
adelinerokaniner
0

Envis/rädd/vill inte?

En av mina kaniner beter sig lite märkligt. Hon kan hoppa i full fart på en rak bana (och verkar tycka att det är roligt) för att sedan helt plötsligt tappa farten och lägga sig framför hindret. Då går det inte att uppmuntra henne på något vis, utan hon får gå in i transportburen och vila en stund..

Vad tror ni hon gör, eller är on rädd?

ssandraa
0

hon kan vara stressad?

Gör hon så varje gång ni hoppar?

adelinerokaniner
0

Nja… Oftast hoppar hon snällt och tycker att det är roligt. Men sedan kan det vara helt plötsligt så vill hon bara inte mer.. det kan vara helt tyst eller massa oväsen, det spelar ingen roll…:-(

Sashhi
0

Hon blir nog stressad/rädd.

Not your mom, not your milk.

PaaatyPalm
0

testa att sakta ner henne + korra henne lite mer kanske ? Vetinte faktiskt. Men min bella var ganska stressad ibörjan och då hoppade hon inte alls, sen bara släppte det och nu hoppar hon jätte bra! är msv i rak och det är inga problem med det alls.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

adelinerokaniner
0

Funderar på om hon kanske tycker att jag är alderles för nära henne?  Har bara 1,5 meter koppel (ska köpa längre) så hon kanske tycker att det är läskigt när hon ser mig snett uppåt ganska nära..?

Henni-Chan
0

du kan testa att köpa ett längre koppel, men det finns inte mycket annat som du kan göra. Som de andra skrivit, pröva att sakta ner henne även om det kan vara svårt samt att korrigera henne lite mer. Om det inte hjälper med några av dessa tre alternativ vet jag tyvärr inte vad som kan göras
Lycka till!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

pepsi-v-emmelie
0

min kompis kanin var så,och den gjorde så.först gick den ganska fint,men sen bara sprang den så fort den kunde och gömde sig någonstans.men jag vet inte vad det är för något.