Vilken hoppkorsning föredrar ni?
Vilken av de två största hoppkorsningarna föredrar du som har haft båda, alltså vädurskorsning eller harkorsning?
Not your mom, not your milk.
Jag har aldrig ägt en harkorsning, endast dvharkorsning, men det är ju inte precis likt. Dock har jag sett och observerat många harkorsningar även. Har en tös som räknas som vädurskorsning, men har även hare i sig. Vilket märks i temperamentet. Dock är hon inte envis så harkorsningarna brukar vara, utan har helt enkelt ett hett temperament och kan få för sig lite konstiga saker.
Tycker en vädur/harkorsning är precis lagom. Fifty/fifty.
Not your mom, not your milk.

Begge och..
Harkorsningen älskar jag då dock hoppar så stiligt.. Sen gillar jag deras vakna temprament & personlighet då jag själv tycker att harar har mycket mer persolighet än vädurar.
Det dåliga med harar är väll att dom ganska lätt kan bli stressade & "för snabba"
Vädurskorsningarna gillar jag för dom ger alltid 110% medans hararna kan vara lite mer "kaxiga & självsäkra".. Sen så är dom mer lätt lärda *om jag ser på mina egna*. Dock tycker jag att vädurar är litte "tråkiga" då dom imprecip bara sitter i buren/hagen medans hararna flyger runder.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Harkorsning, helt klart, och dvärgväur.
Harkorsningarna är det fart i, så man måste kunna kontrollera de dock. Dvärgvädurarna är ju super-hoppkaninen, och har ett något lugnare temperament. :)
Men jag tycker det kan vara individuellt också. :)
Jag älskar harkorsningar och dv,vädruar:P men även andra korsningar:P haha

Tycker det är väldigt indiviudellt, men oftast är ju harkorsningar något vildare än vädurar. Vet faktiskt inte vad jag tycker bäst om, beror nog på humör haha. Ibland älskar jag snabba kaniner och ibland trivs jag mycket bättre med lite lugnare kaniner.
the vanity, it becomes insanity
jag gillar vädurskorsningar med lagom mycket hare i. Hela vädurar har en tendens att bli lite "kraftiga" sas tycker jag.
Jag har själv bara en hel hare, hon kan hoppa riktigt snyggt men väljer hellre att slarva och därför är hon fortfarande kvar i lätt *suck*, men det är bara hennes sätt att vara. Annars gillar jag hararna.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Har bara en harkorsning och har aldrig haft dvvkorsning, eller dvv för huvud taget. De dvv jag sett sitter bara när de inte är på banan och jag gillar kaniner med mer personlighet och egen beslutsamhet eller vad man nu ska säga. Mer "karaktär" helt enkelt. :) Å andra sidan är haren jag har väldigt framåt, men han är en glad prick som alltid är rolig att umgås med. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Än så länge har jag inte ägt någon harkorsning.. vad jag har sett av dem är att de antingen är jättedukiga och framåt på banan eller att de är envisa och driver sin förare till vansinne ^^ hoppa snyggt gör alla hara ;) oavsett renrasig eller korsning.
Trotts att jag äger vädurskorsningar föredrar jag hellre harar ;)