När är kaninen "hoppkanin"?
Lite kul att veta.. När tycker ni att kaninen är en hoppkanin?
När tycker ni att man kan räkna sig som kaningård? (utan att vara registrerad)

För mig så är en kanin en hoppkanin när den hoppar fint med bra resultat.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Håller med #1

En kanin som hoppar är en hoppkanin, simple as that. Tycker inte resultaten spelar någon vidare roll.
the vanity, it becomes insanity

Håller med #3 :)
Mvh Maia
#3 men en kanin som hoppar bra, borde ju få bra resultat?:p

#5: Fast kaninen behöver ju inte hoppa bra? Den kan ju slarvriva t.ex ^_^
the vanity, it becomes insanity
för mej är en hoppkanin en kanin som hoppar, ser även mina bebisar som hoppkaniner även om dom inte startat seltränas ens.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
för mig är en hoppkanin en kanin som är menad att hoppa. Lyckas den inte, ja, då var det kanske ingen vidare hoppkanin. ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
En hoppkanin är för mig en kanin som man har för att framförallt hoppa. Eller en kanin som är framavlad för att kunna hoppa bra.
Mina kaniner här hemma kallar jag kelkaniner som jag hoppar med. Sen säger jag ibland att Gucc skulle kunna vara en bra hoppkanin. Men jag vill inte kalla henne hoppkanin eftersom det inte är hennes "huvudsyssla".
#9 Lite som du är inne på tycker jag. En kanin som är tilltänkt hoppkanin. Resultaten spelar inte in så mycket. Annars hade det ju inte funnits "dåliga" hoppkaniner. Om det bara var duktiga kaniner som fick kallas hoppkaniner. :)
Om hoppning är kaninens "huvudsyssla", vare sig den hoppar sämre eller bättre.
Not your mom, not your milk.

När tycker ni man får räkna sig som kaningård då? (Utan att vara registrerad)
säger som #9..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#12 Ja du. Klurig fråga faktiskt.
#12 efter ett par kullar om du har planerat mer kullar. Men då kan man kalla sig kaninuppfödare hellre.