Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 815 ggr
Nickel
0

Nervös kanin

Min kanin kan hoppa cirka 35 cm högt och 1.10 i längd hemma. När jag sen ska tävla med honom eller hoppa nån annan stans än hemma blir han så nervös eller nåt så han högst hoppar 10 cm. Eller försöker krypa under. Det är lite tråkigt eftersom han är så duktig hemma. Vad kan jag göra för att han ska kunna hoppa nån annan stans än hemma? =)

(Min sök funkar inte så jag vet inte om det redan finns någon sån här tråd, men då kan ni väl bara länka den?)

damparu
0

Åk  till olika miljöer och träna =)

// Ludde

pigelina
0

ja försök träna i olika miljöer. Träffa någon och hoppa tillsamans med en annan person som har kanin. då lär sej kaninen att hoppa över hinder när andra kaniner har hoppat innan, även lär den sej att den ska fokusera på banan ist för den "snygga honan" som står bredvid;) eller hanen då^^ elr ja en kanin:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ssandraa
0

Brukar vara så, känner en som hade en sån kanin, Han var nervös på tävlingsbanorna. MEn efter väldigt många försök på banan så är han i medelsvår nu. Hon tog alltså med han även fast han var nervös, och att han skulle hoppa. Och tillslut släppte nerviositeten! ;D

lycka till! :)

Nickel
0

Hihi, tack för alla svaren! :) Får väl åka till parken och träna istället. :D

Maiae
0

Jag tränar nästan aldrig hemma, utan ute på en park eftersom hon blir så okonsentrerad hemma för då vet hon vart hon kan springa iväg och vara busig. Lycka till föresten :)

Mvh Maia

damparu
0

Jag brukar alltid försöka träna på olika ställen, ibland hemma hos kompisar, ibland på en åker nedan för oss och ibland i lekparken =) brukar även träna med låg musik på =) så kanin/erna blir vana vid olika röster osv =)

// Ludde

Husberg
0

Brukar du bli nervös på tävlingarna? Nervositeten tror jag är väldig viktig att kontrollera. T ex jag, jag blir väldigt nerös inför alla slags tävlingar;) Det finns en massa träffar som medlemmar anårdnar. Hoppas allt löser sigXD

Nickel
0

#7 Nej, jag själv blir inte alls nervös på tävlingar. ;) 

Jag har börjat att vara ute i parker med honom. I början satt han helt stilla jättelänge innan han började sktutta runt. Nu kan han börja skutta direkt, fast det är ett nytt ställe! :D

thexclub
0

Min Roxy var så när vi började tävla, det gick över efter drygt 6 månader. Vet inte om det var för att jag tränade/tävlade mycket på olika ställen eller för att jag helt enkelt blev mer erfaren och bättre på att hantera henne.  Mitt tips är nog att tävla så mycket som möjligt. Lär dig också vad som funkar bäst för din kanin, vissa vill vara ute en lång stund innan de ska in på banan för att bekanta sig med miljön medans andra nästan inte vill komma ut något alls innan.

the vanity, it becomes insanity

[Bolten]
0

#8 har du tävlat mer än 1 gång? haha för på den tävlingen va han inte så stressad:P<3 söttis plexus

adelinerokaniner
0

Håller du kaninen i famnen innan den ska hoppa på tävling? Utan att man är medveten om det brukar hjärtat slå lite hårdare (sitt eget alltså) . Om kaninen är i famnen känner de detta och kan tycka att det är lite konstigt..

Nickel
0

#19 Ne, det har jag inte..^^ Men han skakade ju typ hela tiden och på alla bilder jag har därifrån ser man ju den här ögonvitan eller vad det heter.. x)

#11 Jahaa :)