Annorlunda träning...
Jag har kommit på enligt mig ett väldigt bra sätt att träna mina kaniner..
Mina kaniner får vara utanför buren 1-3 timmar om dagen och då i hela lägenheten..
Jag satt är förut när det bara regnade och regnade hur jag skulle kunna träna mina kaniner..
Och ja tanken slog mig ganska fort att jag kan ju ställa upp några hinder i hallen så får kaninerna hoppa som dom vill utan tvång och press.
Så blev det så nu när kaninerna är ute så står det tre hinder i hallen med olika höjd 10-40 cm.. Börjar alltid med 10 cm sen höjer jag och sänker och bygger om varje gång jag går förbi..
Kaninerna uppskattar det verkligen..
Och dom springer och hoppar jätte fint.
Den här träningen har verkligen passat dion och han har utvecklats jätte mkt på kort tid..
och tycker träningen passar smurfen med för jag har tyckt han verkat lite stressad när jag hoppat honom i sele så jag hoppas han lugnar ner sig nu..
Och så vill jag berätta en sak som igentligen inte har med ämnet att göra men tycker det är lite kul..
Jag har märkt att mina kaniner tycker det är jätte kul att följa efter katten, medans han tycker det är skiiiit jobbigt att ha dom studdsandes hårbollar efter sig, så han har blivit hare, för han springer oftast mellan köket och vardagsrummet och det är hallen därimellan hindrena står.. så jag kan ju tacka katten att kaninerna blir så bra tränade.

Hej du!
Jag har mina kaniner ute, men släpper dom ibland i kompostgaller. (under uppsikt!!) Testade att ställa i ett par hinder och kaninerna hoppar om, och om och om igen av egen vilja. Väldigt roligt att se att dom också tycker att det är roligt att hoppa!