Kyrkeliden's Kaniner
Kull 2 -2009 hos
**Kyrkeliden's Kaniner
**
_parning i augusti, mellan dessa två
_
**E: Snöflingans Exploit Caf "Plex/Exit"
**
Plex är min snygga hane som jag inte kan sluta titta på. Kroppsmässigt är han enöigt mig den perfekta hoppkaninen, stor, lång, slank. Hans färg gör inte saken sämre då jag är fullko,ligt kär i madagaskarbrokat (manteltecknad).
Plex har precis börjat förstå det här med hoppning, eller jag har precis börjat inse att den här killen kommer gå långt. Lättklassen är ingenting för honom, knappt i medeln behöver han hoppa. Med hans kropp räcker det med att han kliver över.
Han har varit hos en ägare innan mnen kom tyvärr inte ut så mycket på banan, och när jag fick honom hade han noll koll på sin stora kropp. Därför är han snart året och fortfarande lättklassad, men jag tror detta kan ha gjort honom gott att inte kommit ut å tävlat förrän han växt i sin stora kropp ordentligt.
Klassning, SKHRF
Rak: Lätt, 2p
Krok: Msv, 2p
Höjd: Ej Startad
Längd: Ej Startad
U: For Pleasure "Karisma"
Karisma är min snygga donna med åsikter som räcker och blir över. Trots det är hon alltid snäll, aldrig ett morr eller antydan till aggressivitet. Hon är snäll i all hantering och även hon väldigt fin kroppsmässigt. Karisma har okänd härstamning.
Som hoppare kan denna damen mer än vad jag först trott. Det går kanske inte alltid så fort, men hon hoppar med säkerhet och marginal. Vilja till hoppningen finns där, men som alla divor "varför slita ut sig?"
Klassning, SKHRF
Rak: Msv
Krok: Msv, 2p
Höjd: Ej Startad
Längd: Ej Startad
**Om kullen:
**Hade först en annan tänkt hane till Karisma, men då jag en kväll lekte med idén att para henne och Exit slog det mig. Tror stenhårt på denna kull och kommer om det blir någon behålla en hona själv.
Deras egenskaper väger upp varandra bra, och båda föräldsrarna är gudomligt snälla. Dessutom kommer ungarna bli hur snygga som helst, och åt det större hållet, 2,5-3kg.
Endast
Besläktad med: S Ch Prins Elliott, Ch Boomer av de större hoppleden.
Obesläktad med det mesta: Skåningen, Kasper, Nordanvindens, Simoneholms
Färger: då jag inte vet vad Karisma bär på vågar jag inte säga något om vad det kan bli för färger. Men iaf svart.
Exit bär ju på bulanlag, blåanlag samt zobelanlag så något kul dyker förhoppningsvis upp =)
Låter detta som en intresant kull?
Tveka inte att höra av dig, om så bara för frågor till:
kyrkelidens_kaniner@hotmail.com
För mer info, bilder, filmer kolla min hemsida:
www.kyrkelidens.kaniner.se
Väl mött! //Sandra
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Oh så söta :D Karisma var bara för söt!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Snygga, kommer säkert att få jättefina ungar (:
Lite OT, men kan det inte bli vitscheckar som ungar i och med att båda är brokade/mantlade?
#2 Jo det är 25% chans för det

Fina föräldrar :)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
äsch då, dom skulle varit obesläktade med elliot också 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#6 jopp, =p
Lagt till pinnar på både Karisma & Exit
Karisma - vinnare av Nationalcupen (krok msv*2), 2009!!