Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 765 ggr
Zvintos
2009-06-06 00:08
0

Hane sökes

Eftersom det tyvärr gick åt helsike med Malvas kull (enbart 1 dödfödd) tänkte jag kolla runt lite efter en hane.
Antingen att köpa in, eller bara låna för parning.

Kraven jag har är:

(Renrasig dvärgvädur; utställningsbar, maffigt huvud och långa breda öron, trevligt temperament, vit blåögd.)

Hoppkanin; gärna klassad minst msv, ska vara vädur i (antingen hängande öron, eller svajöron), japantecknad, trevligt temperament.

Oavsett renrasig eller hoppkanin, vill jag att det är en obesläktad med Malva (e: Micas Benkovac, u: Bråkmakargatans Jessie).

Jag själv finns i Smedjebacken, så det är en fördel om hanen finns i närheten, eller kan transporteras hit (och tillbaka, om det är för parning).

Tarkie
2009-06-06 00:50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en Blå/vit japan hane här hemma Skrattande

Han är klassad msv, msv. Jag tror han kommer gå fint i msv klasserna då han tänder till på högre klasser. Han har inte svaj öron men mamman är dvärgvädur med stora öron och tunga, pappan är en hermelin.

Han är säker på hindrerna och hoppar allt. Han svänger inte ut och är hinderklok. Dock gjorde han det på våran första start då det var första gången jag förde honom och första gången han hoppade på cirka 2 år. Men efter det har han bara sprungit rakt fram med en väldans fart och man bara behövt flyta med. Han har startat cirka 6 gånger officelt och tagit pinne på varje start med resultaten 0+0. Han är 6 år gammal och erfaren hoppare.

Finns i Stockholm Glad

PrinzeZz
2009-06-06 02:27
0

Synd att Petter har relativt okänd stam och inte hunnit klassa upp sej till msv än, han skulle bli överlycklig Oskyldig Renrasig dvv och allt :P

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Zvintos
2009-06-06 20:20
0

#2: Klassningen är inte jätteviktig, utan snarare kapaciteten. Glad
Däremot vill jag gärna att stammen är känd.
Lite synd, för han är jättesöt.

Sashhi
2009-06-06 22:32
0

#1 - Han är gul/svart japan (vilt)

Not your mom, not your milk.

Tarkie
2009-06-06 23:04
0

#4 Haha! Nej verkligen inte! Han är Gul/blå japan. Skrev vit (mitt fel). Men svart är han verkligen inte! Lär dig färgerna innan du snackar massa skit. Han är BLÅ ioch det syns på låååånga vägar.

Ninni; Han är även blekt. Som ung hade han mer gul färg.

kyrkeliden
2009-06-07 13:22
0

#5 Alla kan ha fel, och en bild är ibland missvisande. Snälla bemöt inlägget lite trevligare istället.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus