Hur många är lagom?
Hur många kaniner tycker du är lagom att ha?
Jag håller just på att skaffa lite hoppkaniner, som jag tänker hoppa och tävla en del med. Jag har tidigare haft uppfödning, som min mamma tagit över, och nu har jag bara några hoppkaniner.
Hur många hoppkaniner har du? Och hur många tycker du är lagom att ha och träna?
Just nu har jag två hoppkaniner, och tänker skaffa en till i alla fall. :)
Antalet hoppkaniner folk har är väldigt olika, från 1 upp till 20st-30st finns ungefär.
Själv har jag 5 jag tävlar aktivt med och 1 som får hänga med lite då och då. Tycker jag har rätt fullt upp, även om alla utom en är "vana" och kan sin sak. De ska ju hållas i kondition och så.
Skulle jagf inte ha begränsat med plats skulle jhag säga 6-8st tävlingskaniner. Sedan kanske man skulle ha någon pensionär och någon/några som går som avelsdjur.
Men 8st tror jag är max vad jag skulle hinna med.
Ett tips är att inte skaffa för många nya på en gång. Det tar tid å lära kännac varje individ, och de har ärtt att få lika mycket uppmärksamhet allihop.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Hde nog tyckt efter 9 kaniner så skulle jag nog stoppa även om man inte har alla till hopp just, som #1 säjer måste man ju lära känna varandra och ha tid till alla varge dag:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#1 Oj så många! Det skulle jag nog aldrig skaffa ärligt talat. Ca 4-5st känns mera lagom, för då kan jag ge alla lika mycket tid, och alla kan få mycket tid och uppmärksamhet.
Sedan är ju hela min fritid kaninerna, det är ju det enda jag pysslar med, men ca 4-5 känns lagom i framtiden. :)
3st räcker till att börja med. :)
När jag föddeupp så hade jag kring 20 kaniner samtidigt, och det känndes för mycket, så ca 3-5 känns defenitivt mera lagom. :)
Naturligtvis är det enormt viktigt att lärakänna varann, och det innan man börjar hoppa. :)

Egentligen så det det väldigt inviduellt, själv föredrar jag en eller två då man lär känna de, har bara en nu men har skola m.m så kan inte ha fler.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Jag tycker ca 6-8 stycken är lagom. Har för tillfället fem stycken kaniner, varav fyra är hoppkaniner. :)
Not your mom, not your milk.
Jag har just nu nio vuxna kaniner, varav jag hoppar med två. Jag föder upp teddysar så mina kaniner är inte jättelämpade till hoppning, och det var inte alls tänkt att jag skulle hoppa med dom från början. Men nu är det ju en lejonhuvad och en dvärgvädur jag hoppar med. Hade gärna haft flera att tävla med, men har just nu ingen mer jag kan hoppa med. Det är rätt dryg att va en hel dag på en tävling med bara två kaniner ^^. Jag tycker att så länge man hinner med så får man ha hur många man vill.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Tycker det är helt olika från person till person..
Vissa skulle lätt kunna ha 10 och hinna med alla,
Medans andra kanske bara 1.. Själv har jag just nu två hoppkaniner,
Skulle nog inte klara av mer en 5 för tillfället :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
jag har för tillfället 6 st hoppkaniner + en foderkanin som hoppar lite och sen två som jag inte riktigt räknar som mina som också tävlar (dom är ju förståss mina men ser dom inte som mina…)
sen så kommer det förhoppningsvis en till foderkanin imorgon :).
Eftersom jag bara går hemma på dagarna har jag mycket tid, men kan såklart inte ta på mej för många för jag hoppas på att börja skolan igen i höst ;)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag har 11 hoppkaniner just nu och det känns nästan som lite för många. :P

har 6 st, och tycker att 10 är lagon (tror jag)
Sen tror jag det är skilnad om man har ex vissa honor ihop och så.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Jag tycker att upp till 6 stycken kaniner är max för min del
Men det är ju hur mycket tid man har att lägga ner på de små liven:)
Själv tycker jag att 4-5 stycken är lagom för min del då jag har så mycket med hästarna och skolan att göra.
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning
Okej, intressant att höra vad alla har. :) Tack för era åsikter. :)

Jag har 2st.. Jag tycker nästan 30st kaniner e för mycket. Man måste ju ha mycket tid åt var och en. Med det e ju upp till en sjävl;)
Tycker kanske max tio kaniner, då man har tid åt alla och så….

jag tycker 3 är lagom (:
// Ludde

jag tycker att 1-8 kaniner är bra:) bara man har plats,tid och pengar att ta hand om dem. Det blir ganska dyrt om man ska tävla med för många.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Så många kaniner man har plats, tid och råd med, fast sen är det ju kanske lite jobbigt att tävla 30 kaniner på samma tävling eftersom det lär bli ganska stressigt .. :)
Själv har jag sex stycken och det är perfekt för mig. Hinner ge alla den tid och omsorg som de behöver.
the vanity, it becomes insanity
Jag har ganska så många kaniner men tävlar 13 av dem.
Dock brukar jag ha med mig maximalt 10 stk. per tävling, så jag varierar det lite plus att de får ha lite vila mellan tävlingarna.
på sommaren kan det bli upp till tre tävlingsdagar/ vecka vilket jag tycker är lite för mycket för en kanin.
Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com
#18 Jisses. :)
Jag har inte främst hoppkaniner, men svarar i alla fall. ^^
Jag har just nu fyra kaniner (+ två ungar), inga problem att hinna med. Planerar att skaffa flera, och börja föda upp i liten skala. Jag tycker att man kan ha så många kaniner som man tycker om att ha, så det inte blir jobbigt att ta hand om dem. Man ska kunna ha roligt tillsammans med sina kaniner, se till att få en gosstund med var och en av dem mellan burstädandet, matandet och motionerandet. 
Är man en kaninnörd som jag kan man ha rätt många faktiskt.
Ganska svårt att säga vad som är max…
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

10 st om jag skulle ha plats. funderar ju på att inte gå gymnasiet