Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1032 ggr
[Tovab]
0

Hoppkanin??

Hej!

Jag är en 13 årig tjej som funderar på att köpa en hoppkanin. Vill ha en unge med bra kaniner i släkten. Vill kunna komma ut och tävla med den. Maila gärna om ni har frågor om hur den kommer ha det. :)

Vill helst ha en dvärgvädur, Hermelin eller nån annan smidig ras.

Maila om ni har frågor!

damparu
0

Förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg, eller rättare sagt: vad du vill  ha för svar (:

// Ludde

Tisdus
0

Jag tror att hon söker en hoppkanin :P Att köpa alltså.

Tarkie
0

Sandra på Silverados har en kull just nu; www.silverados.se

[Tovab]
0

kanske skrev lite konstigt. Vill ha en kanin som har bra hoppkaniner i släkten

damparu
0

#4 okej (:

// Ludde

PaaatyPalm
0

Galaxen´s hoppkaniner har en kull som föds nästa vecka mellan Dumle & Rut. kommer bli viltgrå och antagligen svart brokade bebisar i "rasen" vädurskorsning http://galaxens-kaniner.weebly.com/

Sen så ska ju våran egen Sajtvärd & Medarbetare josse och sandra ha en Har/vädurs kull som paras om 2 veckor tror jag ^^ http://www.kyrkelidens.kaniner.se/

Sen har Silvergläntan´s också en kull som snart är leveransklara tror jag. Vetfaktist inte :P Tror det var 3 madagaskar & 1 svart bebis http://www.milleniumskaningard.se/silverglantans/

Sen vet jag för tillfället inga mer. Samtliga uppfödare fins i skåne. Men tar du kontakt med dom & dom vill sälja till dig så tror jag nog att beroende på var du bor i sverige att transport går att lösa.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Elina.
0

En hermelin är nog inte att rekomendera om du vill ha en kanin som kan ta sig långt inom hoppningen. Visst kan en hermelin bli en jättebra hoppare, men riktigt få når toppen.

Tisdus
0

Sen finns det ju även kaniner utan en massa hoppkaniner i släkten som är jätteduktiga; min Peach är ett exempel ;) Det är enbart morfarn som har hoppat, de andra är utställningskaniner.

Och tvärtom såklart; det finns ju kaniner som har massa hoppkaniner i släkten men som sen vägrar att hoppa. :P

[Tovab]
0

vad rekomenderar du?

Sashhi
0

Om man vill ha något som oftast ändå är lämpad för hoppning ska du köpa en hoppkorsning, med fina föräldrar och släkt från bra uppfödare.

Not your mom, not your milk.

[Tovab]
0

ja, jag söker ju någon slags hoppkanin. Kaninen ska helst ligga kring Sundsvall. Kan ju såklart åka en bit, men inte för långt bort :)

PandaFish
0

På SkHRF´s (Svergies Kaninhoppares Riksförbund)forum finns det hoppkaniner till salu och även kullar som kommer att tas mellan olika hoppkaniner :)

SKHRF´s Forum

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

[Tovab]
0
#12 tack , ska kolla :)
KyrkelidensJosefin
0

Jag har en hona som jag ska para nu den 24:e

Kommer att bli en super trevlig kull med en massa kapacitet i tassarna!

Så om du söker en bästa kompis med en kapacitet till tusen så är det här en kull för dig;)

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

[Tovab]
0

har nu hittat en Hremelin hona som är tingad ute på Alnö! Tack för alla som har svarat och angagerat sig :)

Animalfriend
0

Kan tråden låsas nu eftersom du hittat vad du sökte? :)

[Tovab]
0

jaa, det kan den väl :)