Ban-humör?
Är det någon annan som har en kanin som tex kan hoppa rak bana perfekt men absolut inte förstår sig på en krokig? Jag försökte hoppa krokig för någon vecka sen och min kanin har aldrig varit en fördel i krokig, det gick inte hon bara satte sig på tvären och vägrade hoppa. Sen igår hoppade jag rak då var hon den villigaste kaninen världen och hoppade allting utan ett ändaste motstånd och tyckte det var hur kul som helst. Finns det kaniner som gillar rak mer än krok elr hade hon bara en dålig dag?
Mvh Maia

Jag har ju en kanin som inte gillar att bli störd, har inte kört krok utomhus men tror att det kommer gå litte sämre än rak :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Ja visst finns det kaniner som inte giullar att bli störda. Även i de högre klasserna.
Kan även vara tvärtom ;O) Har en hona som iofs är grym i både rak & krok men det märks att hon gillar krok mer :)
Den gren som vad jag tycker verkar vara flest kaniner som inte alls förstår vitsen med är längd. Vissa sätter sig som du beskriver, bara och stirrar liksom.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Haha min kanin är som din då xD Hon hoppar rak bana i en jädra fart men när jag testade korkig sprang hon bara rakt igenom de första tre hindrena och satte sig mitt i banan som jag hade byggt ;D
Hon gjorde så 3-4 gånger i rad sen gav jag upp xD Så nu kör vi bara på rak!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
De flesta kaniner föredrar ju rak, men jag har faktiskt än vars "specialité" är krok, hon tycker det är lite roligare.
Not your mom, not your milk.
Jag hoppade en ring kan man säja men i slutet asså sista hindret vände inåt, Det gick bra då förstog Pigge men när ´jag hade en krokbana förstår hon inget:P
Men hon är väldigt duktig på rak:P
Men tycker det endå är leskigt att hoppa krok på tävlingar då måste man ju lära sej banan:/
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#5 - inte speciellt svårt, står ju nummer i sin ordning och så får man gå banan precis när de har satt upp den. :)
Not your mom, not your milk.
#6 kanske inte men har tävlat med hästar och glömt av banan^^
där står ju åxå nummer, hmm.. får se hur det blir med krok senare mycket senare;D
// Hanna

#7 Samma för mig - någon gång på träning så lär man sig banan, fattar galopp - men oj jag har glömt banan :$ x'D
MVH.
Louise T
#8 haha det är därför jag har fobi för krokika banor^^
// Hanna

#9 Haha Jo de är ju snyggt om man glömmer banan på tävlning xD
MVH.
Louise T
Jag e då som alla andra och tackar hästhoppningen för mycket. Lärde mig att gå bana där och att memorera den i huvudet.
Jag tittar aldrig på siffrorna när jag hoppar med kaninerna. Har jag gått banan så kan jag den i 99ggr av 100.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

#5 Haha, Kan hålla med dig lite faktiskt ^^
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
jag måste vara lite udda för jag föredrar krok framför rak :)
banorna för kaninhoppning är ju tusen gånger lättare att komma ihåg än banorna för häst. har bara två kaniner som går bättre i rak än i krok och en av dom börjar gå bättre och bättre i krok ;)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Haha alla kaniner är olika!!:)
Mvh Maia