Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: kullplanering-make-maka-sökes
Läst 658 ggr
PandaFish
0

Flamencos Magenta <3 Grenens Double Draw

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa två kommer träffas under Bergslagstrofen 30-31 Maj.

Grenens Double Draw

Michelle om Dumle:

Dumle är en kanin med STORA hopp. Han hoppar med fart och har alltid luftiga fina språng. Han kan vara ganska kaxig, men har aldrig varigt elak på något sätt. Jag tror verkligen massor på denna kille i framtiden. Än har han inte tävlat så mycket och har bara startat 3-4ggr i svår klass. Längd och hjöd har vi än inte testat på, men jag tror inte att det är några som helst problem för honom.

Klassning:

Rak: Elit

Krok: Svår 1p

Höjd:Ej Elit 1p 75 cm

Längd:Ej Elit

Flamencos Magenta

Magenta är min ögonsten. Hon var min första riktiga hoppkanin.
På banan brukar det inte gå särksilt fort men ibland kan hon springa på. Även fast hon inte har farten så har hon studset. Det är mäktigt att föra henne när hon verkligen är på hopphumör,för då är inget hinder för stort eller för långt. När hon inte är på humör går det segt och ibland lite slarvigt. Men för det mesta hoppar hon stort och luftigt.
Höjd och längd har vi nästan aldrig provat på. Längd har vi tränat lite och då fick hon hoppa 100 cm innan jag avslutade men jag vet att hon kan mycket mer än så. Höjd är nog hennes gren.På sin första höjdträning hoppade hon hela 70cm!
I buren är kan hon vara lite skygg men i famnen är hon världens gosigaste:) I hagen och utanför buren kan hon vara en riktig bitch. Morrar och hotar och ibland kan hon hugga.

Klassning:

Rak:Svår

Krok:Medelsvår

Höjd:Ej Elit

Längd: Ej Elit

Pris:450 kr

Jag tror att det blir lagom stora ungar med snygg kropp. Fin hoppstil och bra fart på banan.
Även kaniner med bra temprament. Eftersom snälla Dumle kommer väga upp Magentas bitch temprament.
Kullen blir besläktad med Tess, Elliott, Love, Ante (Ch Boomer), och Labolina (Nordanvindens, Skåningen)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

kyrkeliden
0

Kan ju tillägga att Dumle vann minimästerskapet i svårklass i skh nu i helgen ;O)
Gick på 0+0+0, solklar seger!!! Detta är verkligen en häftig kille!!!

Kommer bli urhäftiga!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus