Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 3886 ggr
Sofia54321
0

kan dvärgvädurar hoppa

Hej! Jag undrar om dvärgvädurar är bra på att hoppa. Jag funderar på att köpa en sådan och undrar om  hen kommer kunna hoppa bra i T.ex tävlingar. Tacksam för svar!

/ Sofia 😃

Evelina!
1

Ska du ha en kanin att komma långt med inom hoppningen skulle jag se mig efter en hoppkorsning (dvs kanin avlad för hoppning, med duktigt klassade föräldrar osv) istället för en dvärgvädur då de varken har de fysiska förutsättningarna eller inställningen som krävs för att nå långt inom hoppningen idag. Däremot finns det många hoppkorsningar som ser ut som dvärgvädurar ifall du är ute efter just det utseendet.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Sofia54321
4

jag vill ha en speciell kanin som också behöver ett nytt hem. Det är en dvärgvädur. Kaninen behöver inte bli en mästare men jag vill kunna hoppa lite med henne och vara med på någon tävling.

Evelina!
0

#2 Det finns ju inga garantier för att någon kanin går att hoppa med, men med träning och lite vilja kan man få de flesta att tycka åtminstone lägre klasser är rätt roligt att hoppa.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

hanna m mia
1

Jag har en dvärjvädur som hoppar rak lätt och är duktig. Tycker att du är jätte gullig som ger en kanin ett nytt hem😊👍👍👍👍 Tycker absolut att du ska köpa den kaninen😃 du kan ju börja med att hoppa mini😊

sfut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En dvärgvädur kan absolut hoppa. Den kommer kanske inte kunna hävda sig i de högre klasserna men på lägre nivå finns inget hinder just för rasen :)

På bild syns Fanny, en renrasig och rastypisk dvärgvädur :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Sofia54321
0

okej, tack för svaren! Jag får se om jag köper henne.🙂

Fridaaaa
0

#4 Tänk på ett emoj-symboler inte går att använda på iFokus. Blir bara massa frågetecken.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsa250
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med rätt träning klarar hon säkert de lägre klasserna, men som sagt finns det ingen garanti på att hon vill hoppa. Min kanin Vera är en lejonhuvad blandras. När folk ser henne skrattar dom, hon ser ju inte ut som nån hoppkanin direkt. Men när hon hoppade 80 cm i höjden så stod de bara och gapade ;) Så hon är ett bra exempel på att kaniner utan hoppstam faktiskt KAN hoppa.

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

Mickis1994
0

En dvärgvädur du kan absolut hoppa. MEN det är färre idag än förr som kommer upp till de högre klasserna. Ser knappt några renrasiga kaniner i svår - eliten, och de som är där är några år. Men de flesta "stannar" i medelsvåren. Vilket inte alls är pjåkigt. 

#7 Jo de syns för de som har Apple datorer..

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Fridaaaa
0

#9 Jo men det ska ju gå att se för alla,inte bara massa konstiga frågetecken😉 Så på sett & vis "går" det ju inte. Ifokussmileysar går att lägga in både via telefon,platta  & dator🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lollo1402]
0

Min lilla Nejko är 4,5 månader (dvärgvädur) har hoppat 75 cm. OBS! Han hoppade över staketet självmant. Jag visste inte om att han skulle hoppa.

Nallemillan
0

De flesta hoppkorsningar har dvärgvädur i sig. Dvärgvädurar är oftast lättlärda och kan bli duktig, men kanske inte kommer ha rätt förutsättningar för att blir elitklassade.

Mollypierce
0

#9 Har macbook air men det syns inte för mig ändå.

Nallemillan
0

#8 har också en blandis som faktiskt är MSV vilket gör mig stolt :) 

Det är alltid roligt att se kaniner som inte har hoppled lyckas på bannan :D