Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: köp-sälj
Läst 476 ggr
[Frida Rydberg]
0

(S) Nordalas Molekylärbiologikull

Födda: 24 juli 2014
Leveransklara: 18 september

E: Haradals Didrik
Ee: Zelmo
Eu: Epadalens Zera

Didrik var en härlig kille med massa energi. Svårklassad med pinnar i bangrenarna och elit i längd där han hoppat 2 meter. Pappa Zelmo var en djuraffärskanin som hoppade hemma med god teknik. Mamma Zera var elitklassad med cert. För Didrik var det full fart som gällde och då är det inte alltid så lätt att hinna hålla upp benen, men själva hoppningen var inga problem. En genomsnäll herre med snygg kropp, även om han inte visar upp den så ofta, som nu tyvärr inte lever mer, så detta blev hans sista kull. 
Har avkommor som i dagsläget är svårklassade. 

U: Milleniums Gräddnougat
Ue: Amores Gd Ch Perspicuous
Uu: Pralinens As Bees In Honey Drown

Triss är också genomsnäll, har en fint byggd kropp och hon besitter en otrolig kapacitet. Hon är ännu ganska ung och har därför inte hunnit visa vad hon går för. Hon har väldigt lätt för sig och när vi väl har hittat varandra ordentligt blir hon verkligen något att se upp för på banorna. Svårklassad i bangrenarna med pinnar och det är bara en tidsfråga innan fler trillar in. Längd har hon startat en gång och tog pinne på 160 cm, där jag valde att stanna. Höjd har hon varken provat eller startat. Mamma Phoebe har en mycket fin kropp och honbörjade tävla först när hon var lite äldre, men har blivit svårklassad. Pappa Coscos behöver knappt någon presentation, men han är en av Sveriges genom tiderna bästa kaniner, med SM-guld, vinnare av Jubileumspokalen och har plockat hem titeln som Årets vinstrikaste två gånger, utöver det har han blivit klubbmästare flera gånger i flera grenar, årets poängsamlare och vinstrikaste i Skånes KH. Placeringar på SM, KM, stora cuper som Bergslagstrofén, Sveland mm. 
Detta är Triss första kull.

Jag valde att ta kull ganska tidigt på Triss eftersom jag gärna ville ha Didrik som började bli lite till åren. Eftersom Triss redan har så mycket av det jag vill ha i en hoppkanin så tänkte jag att jag kunde passa på att ta en av mina favoriter som pappa. Att Didrik dessutom är obesläktad gör inte saken sämre. Det enda jag kunde önska lite mer av hos Triss är farten och det är precis vad Didrik hade. Jag tror att detta är ungar som kommer ha god kapacitet för de största klasserna, med lagom fart på banan och hindersäkerhet, utöver det tror jag att de kommer att bli fantastiskt trevliga individer. Ungarna kommer troligen passa både nybörjare och mer erfarna. 

Ungarna:
Nordalas Watson-Crick, vit rödögd hane
Nordalas Chaperon, vit rödögd hona
Nordalas Holliday Junction, vit rödögd hona
Nordalas Shine-Dalgarno, siamesbrokad hona
Nordalas Mastermix, siames/siamesbrokad hane

Ev. är en rödögd hona tingad

Bilder finns att se på min hemsida: www.nordalas.weebly.com 
eller på SKHRFs forum: http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=46178

Välkomna att visa intresse eller ställa frågor
fridaleontinerydberg@gmail.com