Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 334 ggr
Melao
0

(sökes) Fodervärd 2st dvv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom min tilltänkta fodervärd tyvärr fått dra sig ur letar jag efter en ny fodervärd åt mina två dvärgvädurar. Jag kommer flytta hemifrån i slutet på augusti och får inte ta med mig kaninerna och därför behöver de ett nytt tillfälligt hem för nästkommande läsår, alltså fram till juni nästa år. De vill bo stort, helst frigående inomhus eller i hage utomhus, men viktigast är att de får god omvårdnad och mycket kärlek. Båda två är väldigt trevliga individer, kastrerade och drygt 2 år gamla. Hopptävlande en del och har bra rutin på hoppbanan även om de inte kammar hem storvinster. Perfekt för dig som vill skaffa (fler?) kaniner men inte vill binda upp dig flera år, prova på kaninhoppning och hur det är att ha frigående innekaniner.

De finns just nu i Borås, Västra Götaland, men kan följa med mig på vägen uppåt landet (jag flyttar till Jokkmokk). Helst vill jag att du bor i närheten av Borås, Uppsala eller Jokkmokk.

Kaninerna heter Fanny och Pippin. Fanny är vackert svart med härligt tjock (normal)päls, Pippin är rexpälsad japantecknad egern/gul. Båda är öronmärkta och har stamtavla i SKAF men Pippins är felaktig (fel färg). De är också vaccinerade mot Myxomatos och RVHD, samt försäkrade i Sveland. Jag berättar gärna mer om dem om intresse finns.

PM:a eller mejla magdalenasandstrom@live.se om du kan erbjuda ett hem till dessa två guldklimpar.

Oho för att satsa det sista på mirakel!