Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 503 ggr
fossingen
0

Återanvända tävlingsbok?

Är det okej om jag tar en annan av mina kaniners tävlinsbok (som jag inte kommer behöva mera) sätter en etikett på framsidan (fyller i nya kaninens namn) och river ut första sidans papper på mini resultaten? Fd kaninen har inte tagit pinnar eller ens kört lätt
Kommer inte behöva den boken mera, känns onödigt att slösa på böcker och helt enkelt kasta den.

Kommer ändå behöva köpa böcker. Men får man göra så eller inte?

Mickis1994
0

Har för mig att så får man inte göra

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

fossingen
0

Men.. Blir ju sådant slöseri på böcker, borde man få göra tycker jag. Värsta icke naturvänligt ju..

Ebba-Ö
0

Men river du ut första sidan försvinner även pinntabellen och det…

fossingen
0

#3 Kollade nyss boken och menar sida 3 och 4 :D

Elsa250
0

Jag vet inte hur det är, men tycker man borde få göra det. Blir ju mer miljövänligt då:)

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

fossingen
0

#5 Äntligen någon som har samma tänk som jag. Precis det jag också tycker :D

Vincent...
1

Är det bara några få starter i tävlingsboken från den tidigare kaninen kan man ju bara stryka över dessa och andvända den till den nya kaninen. Har för övrigt sätt att vissa har gjort på detta sätt.

HAHAHAHAHAHA…..

Mickis1994
0

#7 säger är intetillåtet

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

§80) Varje kanin ska ha en tävlingsbok. Tävlingsboken ska vara korrekt ifylld, ej med blyerts och även på framsidan, och inlämnad innan kaninen startar. Om tävlingsboken ej är inlämnad, ej ifylld, fel ifylld, ej läsbar eller använd av andra än aktuell kanin så har arrangör rätt att stryka aktuell kanins resultat. Väljer arrangerande klubb att inte stryka resultatet ska detta skrivas in i tävlingsboken.

Mvh Michaela Glansk.

fossingen
0

Tycker det är dags för en ny motion ang återanvändning, tycker det vore mer miljövänligt. Något som det i nuläget absolut inte är. Nej, jag kommer nog skriva en motion och varför? Ja, miljön är redan dålig som den redan är. Jag betalar hellre halva priset (15 kr), för att få återanvända en beg bok.

Vincent...
1

#10 maila SKHRF och fråga så får du ett exakt svar om vad som gäller.

HAHAHAHAHAHA…..

fossingen
0

#11 Man får ju inte göra så tydligen enligt reglementet.

Ebba-Ö
0

Ja på nått sätt måste förbundet få in pengar… Och snart blir det antagligen elektroniska tävlingsböcker så då är det lugnt ändå ;)

fossingen
0

#13 Man drar ju in pengar ändå. Ibland behöver man nya. Men när man har en extra eller två som man inte har nytta av kan man hellre återanvända och betala för återanvändning.

Elektroniska, blir det ett måste då eller? Och hur skulle det fungera? Att domarna sitter uppkopplade på wifi varje tävling? Tycker det låter mer något som skulle bli lite strulaktigt, eftersom internet har en tendens att gorma otroligt mycket och wifi i sig är hälsoskadligt.

Kanske låter pessimistisk, sorry. haha

Mickis1994
0

Hahhaha Wifi är inte hälsoskadligt! Elektroniskt är ju hur smidigt som helst!

Mvh Michaela Glansk.

fossingen
0

#15 Om du tror så, bara skratta på :)
Mja, inte när datorer/nätverk krånglar, tyvärr :P

Livve
1

Tycker det är så himla trist med bakåtsträvande människor, det är faktiskt år 2014 och ändå sitter vi och dömer på pappersprotokoll. Det är helt klart dags för en förändring.  Skuttli är otroligt bra och har aldrig upplevt några som helst problem med att döma i det på tävlingsplats.

fossingen
0

#17 Förlåt då, men internet har ju inte alltid varit det bästa alltid för vissa updates på tävlingar. Blir även lite opersonligt.