Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketthinder-selar-andra-tillbehör
Läst 738 ggr
fuzzie
0

Fråga om hinder ^^

Hejsan! 

Jag är helt nybörjare på det här med kaninhoppning och kommer säkert att komma med en massa fler frågor när det väl är dags att börja testa att hoppa hehe 🤪 

Jag skall äntligen hämta hem min lilla tös imorgon! Men innan det så skall vi åka och köpa material för att bygga hinder så att jag har något kul att pyssla med i väntan på att hon växer till sig. Och jag har läst någonstans att de absolut inte skall börja med hoppning förens de är tidigast 3 månader. Stämmer detta eller bör hon vara äldre än det för att inte slita så mycket på den lilla kroppen? 🙂 

Sedan funderar jag på det där med hinderna, vilka är de minsta/längsta tillåtna måtten på hinder? För jag vill ju bygga dem rätt från början så det inte blir fel och man måste göra helt nya hehe 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[SophD]
0

Jag brukade vänta till 4 månader innan jag började hopträna, eller tills de känns "mogna". :) Tänk på att inte använda spik på hinderna! Lycka till 🙂

fuzzie
0

Ok, då väntar jag tills hon är minst 4 månader då eftersom jag självklart vill det bästa för henne. + att hon ska tycka att det är kul också för annars är det ju inte kul för mig heller. 🙂 

Nää, jag kommer inte använda spik där bommarna skall sitta, utan jag kommer köpa märlor att lägga dem på. 👍 

Men vet du hur långa/höga hindren minst måste vara för att vara godkända? För jag vill som sagt inte råka göra för korta hinder som jag ändå kommer måsta rata senare. Utan jag vill ju göra rätt från början. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

[SophD]
0

För att börja tävla måste de minst vara 4månader, om jag minns rätt! 

Hmm, du det har jag väldigt dålig koll på. Tror det finns någon artikel här på sidan om att bygga egna hinder 👍

fuzzie
0