Undrar om bröstselen
Jag ska köpa en bröstsele och jag hade tänkt att köpa den hos pralinen. Hur ska jag kunna veta om det är en bra storlek. Är det någon som har en dvärjvädur som har handlat där och vet om de passar?
#0 Vad väger din kanin? Har S till mina Dvv. Dock är de under 2 kilo, är de över är nog S/M att föredra.
#2hon väger ca 1,3 kilo så då bör jag nog att ta S
#3 Ja, det skulle nog passa bra:)
~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~
Ska du ha en bröstsele i tyg rekomenderar jag Johannas selar eller Empas Djurtillbehör, mycket bättre kvalité + att man inte blir ruinerad på att köpa selen.
Jag köpte selar från Pralinens & dem var rent skräp.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Gullvikens är också väldigt bra:)
#5 jag hade tänkt att köpa nylonsele Vad var det som var dåligt med den?
#7 Sketen kvalité överlag.
Plastknäppet(vid halsremmen) gick sönder på 2 av mina selar på Pralinens, vilket hade varit väldigt farligt ifall jag t.ex. hopptävlat när spännet gick sönder.
+ att sömmarna var fult sydda.
Jag har själv flera selar och koppel från Pralinens och jag tycker att kvalitén på dessa är alldeles utmärkt. Har använt dem mkt..
Tallbacken har bra kvalité på selar.
#10 beror på om man gillar selar som är dåligt sydda & som öppnar sig vid användning.
#11 antar att du syftade till mig även om du skrev #10. Nej. Jag gillar naturligtvis inte dåligt sydda selar som öppnar sig vid användning. Sä förbaskat korkad är jag naturligtvis inte. Jag har flera av Pralinens selar och är mkt nöjd med dem och kvalitén på dem.
#12 Nej, menade inte dig utan nr #10 som jag skrev
#13 Tycker du tallbacken har dåliga selar? Isåfall har du nog stålkaniner som behöver järnsele.
Har bogselar och h sele, inga har gått sönder. Tycker tyget och ringarna är kraftiga och robusta skulle ge 10/10 om de hade voter. Kan säga att Tallbackens är väl bland den mest populära av alla seltillverkare.
#14 Nja, stålselar behöver jag inte. Men en bra tygsele eller en lädersele funkar toppen till mina.
Ringarna är på tok förstora & selarna är sladdriga. Jag har förvisso sel-ätare, men selarna var trasiga efter 1 användning. Skitdåligt.
Ska jag ha tygselar kontaktar jag Empas Djurtillbehör eller Johannas selar. Dem tar inte hejdlösa priser & det är faktiskt kvalité på grejerna.
Tallbacken får 1/10 av mig. Skitdåligt.
Använder selar från Gullvikens till i princip alla mina kaniner. Smidiga, stabila och med bra inpassningsmöjligheter. Koppel köper jag emellertid från Tallbackens.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#15 Vad för typ av sele köpte du? Och vad för tyg? Hört av dig till seltillverkaren? Selet jag köpte hade grovt tyg och sytt otroligt slitstarkt att jag inte köpt/sett bättre kvalité på sådant sele tidigare. Har sett att andra seltillverkare har tunnare tyg/band typ vissa av dessa https://www.google.se/search?q=dekorationsband&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ZNaxU_6fCYn_ygOwyoHgCg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1776&bih=835&dpr=0.77
Kan tänka mig att sådant "tyg" går sönder lätt.
Så vilken tycker du är bättre då Pralinens eller Tallbackens eftersom båda var kassa enligt dig?
Är man dock intresserad av sel/koppeltillverkning så säljer paracordshop det mesta seltillverkare säljer.

Dekorationsbanden sys på nylonband som är väldigt slitstarkt, bara att man kanske valt att bara ha bild på banden då man kanske kan välja mellan olika färg på band till bas! ;)
Så det går inte sönder lätt, däremot om du bara har dekorationsbanden som på bilden kan dem nog gå sönder mycket lätt! :)
Sen kan det ju bli fel när man sytt och så, men det bästa är att höra av sig till tillverkaren så kan säkert problemet lösas! :)
Alla gör fel ibland!
#18 Håller med :D
#15 Jag tycker du hackar på det mesta. Pralinens och Tallbackens var rent skit, och även Teddytassen. Alla de 3 har bra kvalitet tycker jag, det är inte alls nåt fel på de. TS behöver inte beställa selar från de sidor du har beställt av om hon inte vill. Du kan inte tvinga någon.
Så fort nån rekommenderar nåt annat än vad du gör så säger du att det är rent skit. Dålig stil tycker jag.

Teddytassen har ju dock flera dåliga efarenheter ifrån…..
Rekommenderar Johannas selar! Det är från henne jag är mest nöjd efter att jag köpt en ny sele :)
HAHAHAHAHAHA…..
#20 Jasså det tycker du? Kul för dig.
Men jag har väll ändå rätt att säga vad jag tycker? Eller har jag inte rätt till någon åsikt? Totalt onödigt inlägg från din sida.
Det är fler än jag som har dåliga erfarenheter ifrån det som jag skriver om & jag rekomenderar dem jag tycker är bra. Inget annat. Precis som #21 & #22 skriver.
Jag har aldrig försökt tvinga någon, säger bara vad jag tycker.
Om detta stör dig så har ingen tvingat dig att läsa vad jag skrivit heller, so shut up.
Jag tycker Pralinens, Tallbackens & Rabb-it selarna är bra =)
Nu tar vi det lugnt här i tråden, inte ok att be någon hålla k*ft.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#23 Onödigt inlägg av dig också 😂😃
#28 Ursäkta mig, vad försöker du antyda?
#28 Asså du har ingen anledning att vara sådär otrevlig. Sluta med det.
#30 Jag är väll knappast otrevlig för att jag säger vad jag tycker?
#31 Så du tycker det är schysst och ok att be folk hålla käft etc? Well, om du tycker det är så trevligt kan du göra detsamma, det vore ju inte dubbelmoraliskt i alla fall 💋
#32 Håller med:)
Gud va duktiga ni är som gaddar ihop er mot mig, mycket modigt att gömma sig bakom en datorskärm.
Btw, vet era föräldrar ens om att ni använder internet?
Skäms på er barn
Hörni!, tänk på språket!.
Istället för att spy galla över en tillverkare, skriv vad ni tycker på ett trevligt sätt.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Nu tror jag alla få gå ut till kaninerna ett slag. Allas åsikter är välkomna MEN man kan skriva samma sak på olika sätt. Skriv gärna vilka man tycker är bra, ibland har man nog bara otur helt enkelt.
Har själv sele från Pralinens som jag är supernöjd med! Rejäl till min stora tjej!
Har även Tallbackens och Toves som jag är mer än nöjd med.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#34 Du följer inte skrivreglerna på iFokus vilket kan ge varning eller medföra avstängning, läs gärna igenom reglerna igen innan du yttrar dig på det viset till nästa gång för din egen och andras skull.
Jag gömmer mig inte bakom en skärm utan jag får väl säga vad jag tycker, jag är inte otrevlig på något vis. Vill du fortsätta diskutera får du ta det via pm.
#35 Japp, exakt.
#36 Absolut.
Nog med ot nu får vi nog gå tillbaka till tråden.