Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketthinder-selar-andra-tillbehör
Läst 713 ggr
Elsa250
0

Rabb-it.se?

Hej!

Jag behöver en ny sele till min ena kanin, så jag tänkte köpa en rödrandig bogsele. Men jag vill ha "skärpspännen" på mina selar, gillar inte snabbspännen. Så jag undrar om de använder sig av "skärpspännen" eller snabbspännen?

Tacksam för svar!

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

lovechivas
0

Rabb-it har skärpspännen. Dock gillar inte jag bogsele alltför mycket då kaninerna kan smita ur dem otroligt lätt. Bröstsele är desto bättre enligt mig :) Pralinens selar är fina men de har snabbknäppen :)

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

Elsa250
0

#1 Vad bra! Jag vet att de kan smita ur, men den selen passar bra på min kanin då han har mycket energi och drar i kopplet. Mina andra kaniner har h-selar:)

lovechivas
0

Okej, jag skulle föredra en bröstsele då dem lugnar de kaniner med mycket energi bäst. Men du avgör självklart själv :)

www.nattstad.se/lovechivas

Elsa250
0

#3 Båda fungerar väldigt bra, men jag föredrar bogselen:) Den är dessutom populäraste selen för kaninhoppning, iaf i min klubb:)

lovechivas
0

Jasså där jag tävlar har ingen bogsele typ. Känns som den bromsar frambenens flexibalitet när de hoppar eftersom halsrämmen sitter så långt ner både där fram och på sidorna. Men en fin promenadsele!

Elsa250
0

#5 Näe, halsremmen där fram sitter absolut inte långt ner, i så fall är det fel storlek. Den ska sitta alldeles under halsen om den sitter rätt. Sök på "bogsele" på www.google.se så får du se några bilder där selen sitter korrekt:)

Detta känns som en onödig diskussion då jag undrade om rabb-it.se använde skärpspännen och inte vilken sele som är bäst för kaninen:)

LovePoppy
1

Bogselen ha ju remmar vi sidorna, vilket gör att de hamnar över en del av frambenen. Gör den inte det så tycker jag att bandet vid halsen sitter vid halsen och inte vid bogen. När man håller emot i kopplet så dras selen lite längre upp och jag tycker ofta att trycket då hamnar på halsen om man inte har en som sitter nån cm ner från halsen men då stör det frambenen. Men alla tycker olika. :

Elsa250
0

Som jag sa: Detta känns som en onödig diskussion då jag undrade om rabb-it.se använder skärpspännen och inte vilken sele som är bäst för kaninen.

LovePoppy
0

Jo, men du skrev hur den skulle sitta och jag gav bara min åsikt! :)

Men när jag köpte var det metallspänne, men var jättelängesen så det kan ju ha ändrats! Går det inte att mejla och fråga? :)

ninen DH
0

#9 Vad menar du med metallspänne? Menar du såna som ser ut som skärpspännen?

LovePoppy
0

aa! :)

Malin71
0

#9 Ska nog prova det:)

lovechivas
0

Som jag sagt har Rabb-it skärpspännen.

Tycker som du lovepuppy!

www.nattstad.se/lovechivas

Elsa250
0

Ska beställa en bogsele i färgen hallonrand från rabb-it.se . Kaninen jag köpte igår är van det så hon ska få det:)

Ändrar mig inte.