Uppvisningshoppa?
Brukar ni låta åskådarna testa att hoppa med era kaniner när ni uppvisningshoppar, varför/varför inte?
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Har inte varit med om någon uppvisningshoppning, men väljer att svara ändå. Jag har låtit andra testa en av mina kaniner som är snäll och lätthanterlig, men de som till och med jag har svårigheter med att hantera lånar jag självklart inte ut till någon mindre rutinerad än jag själv (låter mer än gärna andra erfarna kaninhoppare hoppa mina kaniner), så jag vill säga att det nog beror på individen.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Vi har alltid prova på hoppning på våra uppvisningar och brukar ha typ minihöjd och då får de hoppa med våra kaniner. De flesta kaniner är supersnälla och duktiga men det är klart att man inte väljer en väldigt "svårhoppad" kanin till det
Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam 
Jag har hjälpt till på nybörjarkurser ett par gånger och då har jag lånat ut kaniner som jag vet aldrig skulle göra en fluga förnär. Håller ändå ganska mycket koll på hur de hanteras eftersom jag såklart inte vill att de ska bli stressade/obekväma, även om de är snälla.
#3 Menar inte nybörjarkurser 
Jag vågar inte låna ut mina, men det verkar som att alla andra gör det så jag undrade om det var en "självklarhet" att de som tittar skulle få testa. 
Ingen mer än jag som inte "vågar" låna ut mina kaniner även om i alla fall den ena är ganska snäll och säkert skulle klarat det?
/Sofia
- Bradley Will Simpson
#4: Sant, men tänkte att det kanske kunde vara relevant ändå! Ber om ursäkt ifall du inte tyckte det.
Jag skulle nog ha samma inställning som dig annars. Har svårt för att "ge" mina kaniner till någon överhuvudtaget, så totala främlingar vid sådana tillfällen skulle jag antagligen säga nej till.
De gånger jag varit med på uppvisningshoppningar har det erbjudits prova på-hoppning för åskådare, oftast med lite äldre kaniner som har hoppat ett tag. Den kaninen jag då brukar låta få gå älskar publik och är väldigt trygg i sig själv. Hoppar allt oavsett vem som håller i kopplet, bryr sig inte ett dugg om det råkar trassla till sig i ett hinderstöd eller om det blir lite mycket drag i selen. Han gör ett toppenjobb och de som tittar på får chansen till en mer komplett upplevelse. :) När de vet hur det känns att hoppa med en kanin kanske de börjar tränar hemma och kommer tillbaka senare för att själva tävla osv, det är ett bra sätt att nå ut till nya kaninhoppare tycker jag! :) Men det är klart, det är nog inte alla kaniner som skulle stå ut med allt ståhej en prova på-hoppning kan bjuda på. :P
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#6 Ja, det blir ju en hel del ryck i selen (speciellt när det är barn som testar) och då vill man ju inte att kaninen ska bli rädd. :)
/Sofia
- Bradley Will Simpson
Jag har låtit flera av mina kompisar hoppa med mina kaniner :) Om de rycker för mycket i kopplet så tar jag av det. Då får de löshoppa med kaninen.