Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1405 ggr
MoaE
0

Fodervärd/Nytt hem

Har några kaniner som letar fodervärdar/söker nya hem om det klickar. Då jag både har tappat intresset lite och ska vara bortrest hela sommaren så känner jag att det är dags att minska ner på antalet kaniner.

"Boltens" All Star Dreamy Blue - Drömma
 U. Dangerous Beat It  E. Ch All Star 
Född: 27 maj 2011

Drömma söker ett nytt hem då vi inte funkar så bra med varandra längre. Hon behöver komma till någon som kan ge henne den tid hon förtjänar och hålla henne aktiv inom hoppningen. Hon är otroligt snäll!
Drömma är svårklassad i rak bana med 1 pinne och medelsvår i krok med 2 pinnar. Hon har även 2 pinnar i höjd. Hon har en riktigt fin hoppstil och hoppar med fart, dock så behöver hon en bestämd förare då hon är väldigt envis. Med rätt förare så kan hon nog gå långt!                

Combination's Langcaster - Älva U. Laylock's Project by Miramax                                            E. Millem Memory Född: 2 februari 2011

Älva är en kanin full med energi som gärna är överallt. Hon har dock blivit bättre på att vara lugn utanför banan nu. På banan springer hon på med fart och river ofta mest slarvfel och springer ut ibland. När Älva får tävla aktivt går hon ofta som en klocka, springer på rakt fram med bra fart och då är det inte många bommar som ryker. Hon får otroligt bra koll på både farten och kroppen när hon hålls aktiv. Älva kan bli en riktigt rolig tävlingskompis för den som är beredd att lägga ner tid på henne. Svår i rak och medelsvår i krok. Ej elit i höjd med 2p(60 cm) och ELIT i längd(200cm)

Älva söker fodervärd och säljs om det klickar.                     Filmer: http://himlenskaniner.weebly.com/combinationacutes-langcaster.html 

Chili

Chili är en liten kille på ca 1.8 kg. Han är inte världens keligaste men skulle inte göra en fluga förnär. Han är svårklassad i både rak och krok med 1 pinne i rak som han tog på sin andra svårstart. Han är även elit i längd(180cm) och har 1 pinne i höjd. Chili är 4,5 år och tycker därför inte att svårhöjderna är speciellt roliga utan han föredrar lägre hinder. När hindrena inte är mer än lätt/medelsvår höjd så springer han med fart och man ser verkligen glädjen i honom!

Chili vill komma till någon som kan ge honom mer tid erbjuda någon hoppträning då och då. Han letar endast foderhem under en tid och kommer inte att säljas som det ser ut nu.                                                                          Filmer: http://himlenskaniner.weebly.com/chili.html

MoaE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Drömma

MoaE
0

Älva

MoaE
0

Chili

MoaE
0

Finns förresten i Stockholm!

MoaE
0

En till bild på fina Älva

MoaE
0

putt för sötnosarna

MoaE
0

Putt

MoaE
0

Både Älva och Drömma är efter Elit klassade föräldrar och har visat en stor kapacitet. Kommer bli riktigt roliga tävlingskompisar för den som vill jobba med dem :) Hemmet viktigare än priset!

Drömma

Yawwisen
0

#4 Var i Stockholm?🙂

Superfina!❤️

MoaE
0

#9 I Kälvesta, men transport inom Stockholm är inga problem :)

Yawwisen
0

#10 okej! Är kär i Älva, dock bor jag nog lite långt bort, Västernorrland. :( I o f ska jag till min kompis i sommar och hon bor en bit utan för Stockholm (tror jag, något sånt i alla fall, haha), och kanske till Enköping… Dock är jag ganska säker på att hon kommer säga "nej, det räcker med en kanin", eller "ja, om pappa säger ja", men det gör han förstås inte. ;)

Yawwisen
0

hon = mamma*

MoaE
0

#12 Hör gärna av dig på PM så kan vi prata mer :)

Yawwisen
0

#13 Ska prata med mina föräldrar, hör av mig sen ;)

MoaE
0

letar fortfarande hem till dessa ninisar

Yawwisen
0

#14 (glömde bor tråden lite, haha) i alla fall, när jag frågade om en till kanin blev det ett kort Nej, *förstås*, särskilt med tanke på att kaninerna bor så långt bort, och det inte finns någon möjlighet att ta med dem hem när jag ska till Stockholm….:(

JMax
0

Pm:at dig

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!