Taxi till tävlingar?
Någon som vet om man får ta några kaniner i taxi? Fråga har jag tänkt göra. Något som testat ta kaniner i taxi?
Som det ser ut nu så finns det ingen annan möjlighet för mig att ta mig att tävla om jag inte tar taxi. Såvitt jag vet kan man inte ta djur på buss i denna kommun och en annan.
Tror det beror på bolagen bland annat.
Bästa är att ringa och fråga dem 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo, jag får göra så :P
#3 Ja, allergi är väl det dominerande. Råder pälsdjursförbud på typ alla linjer häromkring. Så taxi får det bli i fortsättningen, jag kommer visserligen inte kunna tävla lika ofta och särskilt inte åka alltför långt :/
Får lägga undan en buffert för taxi osv.
Jag åkte taxi till tävlingen en gång, mycket intressant men svindyrt! Fick betala 200 kr -.-! I sthlm klagade de inte i alla fall!
#5 Hur pass långt åkte du då? För 200 kr är inte dyrt, då taxi kostar en hel del.
Jag har åkt taxi flera gånger med mina kaniner….när pappa ringde så han typ "vi har en kanin med oss" tror jag.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Håller med 200 kr är billigt. Men jag antar att det var ganska nära då.
Förväntar mig att tävlingar kring 1 - 1,5 mil bort kostar kring 350-500 per väg. Så får försöka spara undan så mycket som möjligt varje månad så jag kan tävla åtminstone 1-2 ggr. Ja, jag får ju såklart dissa tävlingar som är alltför långt bort.
Så blir lite lättare på vintern då vi brukar tävla endast några km härifrån, då kan man ju tävla oftare.
Ja, 200 kr är äckligt dyrt ifall man åker en sträcka på 7-10 min… ;)
#9 Känns kanske dyrt, men taxi kostar så, så är inte dyrt för att vara taxi ;)

Kan du inte hitta någon att samåka med? Dela på bensinen istället?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#11 Tror det blir svårt. De flesta samåker redan när de ska till tävlingar som är närmare där jag bor ungefär 0 - 1,2 mil för mig till de tävlingarna.
Och där de flesta bor är tävlingarna som är lite längre bort från där jag bor. För mig 2,4 - 8 mil till de tävlingarna.
Med taxi blir det dyrt att tävla typ 2,5 mil härifrån. En resa på det brukar gå på ungefär drygt 600 kr väg. Så 1200 kr för en tävlingsdag känns ju lite mycket. Så jag får nog försöka satsa att tävla fler gånger fast inom närmare avstånd.
Jag brukar åka med pappa till tävlingarna, men det går inte längre.