Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 878 ggr
nosa98
1

tävling

hej skulle vilja veta lite om hur man hittar olika tävlingar och om hur man anmäler sig till dom. kan man tävla fast man inte är med  någon klubb, och hur gör jag om jag inte har H-bevis eller stamtavla kan jag tävla ändå om jag vill.

tacksam för många svar

MVH NOSA 

Mickis1994
0

Du kan tävla i mini klassen utan att vara medlem och i lättklassen en gång. Efter det måste man vara medlem i en klubb. Inget h-bevis eller stamtavla behövs för att tävla. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Vincent...
0

http://www.skaneskaninhoppare.se, de har tävlingar runt om i Skåne.

HAHAHAHAHAHA…..

nosa98
0

Ok tack för svaren men hur gör jag om jag inte är med i någon klubb eller i Sveriges kaninhoppare. Kan jag ändå anmäla mig till tävlingar

MVH NOSA 

Vincent...
0

Ja, det kan man precis som #1 säger så krävs inget medlemskap för att tävla i miniklassen. Sedan kan man också bli medlem på plats i den klubb man vill och skriver in det i sin anmälan :)

HAHAHAHAHAHA…..

nosa98
0

Ok tack så jag kan anmäla mig till en tävling nu i sommar utan några som helst problem

MVH NOSA 

Elsa250
0

Ja, det kan du, fast bara i mini-klassen. Där är hindren max 20 cm höga och 30 cm långa. Banan består av bara 6 hinder. Om du vill tävla högre klasser kan du bli medlem i klubben där du ska tävla, det är enkelt och brukar inte kosta någonting🙂

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

nosa98
0

Vad menas med pinnar och ut e det hur många pinnar man vill ha på hindret om man ska tävla mini lätt

MVH NOSA 

Clara Maria
0

Uppflyttningspinnar är som poäng man får. Man behöver tre pinnar i lättklassen för att bli medelsvår, tre för att bli svår och fem för att bli elit. Miniklassen kan man inte få pinnar i. Hoppas du förstår.

Mickis1994
0

#7 Antar att du menar bommar när det gäller hinder frågan. Hindrerna i lättklass får max vara 30 cm långt och 40 cm högt. Eller om du har ett libra artic hinder hemma så motsvarar det 3 bommar högt och 3 bommar långt.

Mvh Michaela Glansk.

Claranordquist
0

#9 nää, 30 cm högt och 45 cm långt gäller i lättklass och 20 cm högt och 30 cm långt i mini ;) i skhrf alltså :)

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

Mickis1994
0

#10 Hehe, juste! Men 3 * 3 bommar på t.ex. en fyra eller liknande😎

Mvh Michaela Glansk.

nosa98
0

Min kanin har hoppat som högst 35 cm är det bra

MVH NOSA 

Claranordquist
0

#12 - duktig! Men tänk på att hindren inte bara är 30 cm höga utan vissa kan även vara 45 cm långa (alltså en box som blir 30x45) :;)

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

nosa98
0

Vad händer om han inte skulle klara att hoppa ett 45cm långt hinder jac menar han har ju bara hoppat rätt uppstående hinder, han har ju bara hoppat höjd men aldrig längd. Men det går väll att träna in.

MVH NOSA 

Najdan
0

Tror du skulle behöva ta kontakt med en klubb närheten av dig som kan hjälpa dig med både träning och alla dina frågor, vart bor du någonstans? :)

nosa98
0

I närheten av Ängelholm

MVH NOSA 

Viilmaa
0

Då är det Skånes Kaninhoppare som ligger närmast för dig, du kan gå in på deras hemsida Skånes Kaninhoppares så finns det mer info. Vi har bland annat en nybörjarkurs om någon helg 🙂

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

jees
0

Den 31 maj har Skånes Kaninhoppare en nybörjarkurs i Klippan, kl 10.00-13.00. Adress är Skytteskogsvägen 2. Gå in mer på hemsidan ovan så kan du få mer information där. Vi har även flera aktiva medlemmar i Ängelholm som kanske skulle kunna ha möjlighet att hjälpa dig.