Hinderbeställning!
Tjoho, ska utöka hinderparken lite nu till våren genom att beställa tre-fyra hinder till. De jag funderar på är
Skevoluten - Det SKA jag ha, för att jag måste se hur weird det ser ut i verkligheten (har ännu inte sett någon IRL - vilka klubbar har detta hinder?).
Gulan - För att träna på. Har Trean redan, men Gulan känns som att den ALLTID finns med, och Kommandoran ALLTID river det. Dock är det ju verkligen inget snyggt hinder (enligt mig), så därför tvekar jag.
Halvtvåan - Detta ska jag ha. Bra hinder att kombinera med och finns på så gott som alla banor.
Skon - Funderar på detta då det är lite lurigt. Har en kanin som gärna hoppar det - från sidan. Men jag gillar det verkligen inte av någon outgrundlig anledning, det är inget hinder som tilltalar mig rent smakmässigt. Därav min tveksamhet.
Kolonnen alt. Halvfyran - Här måste jag fråga er - om man vill ha ett solfjädersformat hinder, vilket av dessa är då bäst? Personligen gillar jag Halvfyran rent estetiskt, men Kolonnen känns som att den förekommer oftare.
Kyrkan (med prästen!) - Ett av mina favorithinder, har flera gånger känt att mitt inre skrikit must have, must have efter det. Dock lite trist rent tekniskt (och ganska dyrt i förhållande till sin enkelhet). Men som sagt, ett must have.
Japan - Känns också som ett hinder som alltid finns med, dock är det inget "problemhinder" för mina. Men man kanske ska ha ett, bara för att.
Det var det. Nu vill jag höra era åsikter! Vilka hinder skulle ni välja av dessa? Är det något annat hinder som ni tycker jag borde införskaffa? Jag har iofs ett gäng hinder hemma redan, men har i skrivande stund inte riktigt koll på vilka. Men kom med förslag ändå!
Och en sak till. När jag väl bestämt mig för vilka modeller jag ska ha, så vet jag ju fortfarande inte i vilka färger! Hjälp mig komma på bra färgkombinationer!
Tackar på förhand!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Om jag skulle "toppa" 3 hinder av de 7 du har valt så skulle jag satsa på följande; gulan, skon och kyrkan.
Alltså ett hinder som du kan maxa i de flesta klasser (tex fyran, femman eller gulan), ett hinder som är "backe" (skon) och ett rätuppstående. Egentligen skulle jag nog satsa på schacket eller parkbänken som rätuppstående. 🙂 Gillar också Japan/Asien hindret, annars är också lilla eller stora bron ett bra träningshinder då det är väldigt inbjudande.
Jag gillar rött+gult, mörkblått+grönt, vit+rosa osv. Färgglatt är alltid så himlans trevligt 👍
Tror att uppsala har gulan i vitt och rosa, det var väldigt snyggt 🙂
Jättetack för svaret! Bra med lite input från andra när det kommer till hinder, lätt att man bara går efter vad som är snyggt, haha.
Men Gulan blir väl bara msv-långt eller har jag fel? Det blir väl lika långt som Trean och det hindret har jag ju redan (om vi ska snacka maxat-funktion alltså). Lär i vilket fall som helst dröja lääänge innan det är läge för maxade hinder vilka hinder det än må vara, haha 😃
Har ju faktiskt inget backe-hinder ännu (ett X på lätthöjd räknas inte), så kanske det inte är så dumt med en Sko i alla fall. Får tänka på saken.
Har redan Schacket som plank/rättuppstående, annars hade det haft en given plats på inköpslistan! Parkbänken tyckte jag om förut, har börjat tröttna på det hindret (rent estetiskt alltså), annars hade det varit ett alternativ.
Lutar mer och mer åt ett Japan, men det måste vara i riktigt snygga färger isåfall. Annars får det vara! Storebron har jag och den gillar jag hemskt mycket!
Ja, jag har sett ett Gulan i rosa/vitt! Det såg ju lite bättre ut, men fortfarande är det formen på själva hindret som får mig att må dåligt. Vet inte riktigt varför. Sedan att det var det där jädra Gulan som sabbade för oss i Åkersberga sist gör inte saken bättre 🤐
Tack för färgförslagen, mörkblått/grönt lät intressant! Min Trea (ett eländigt tjat om den) är i röd/gult så det går bort. Vit/rosa kanske det blir en Gula i trots allt.
Ja det är lätt att bli gå vilse i hinderdjungel 😃
Gulan är bara lättlångt tyvärr. Så egentligen skulle jag väl satsa på fyran istället. Fyran är en maxklass i medelsvår.
Ja jag skulle absolut tänka lite extra på skon, tror även den har en snubbelbom/framkantsbom? Vilket alltid är bra att öva på.
Aha! Ja då behöver du inget mer schack eller plank skulle jag säga. Kanske strävan eller kombiluten? Tänker att det är två hinder som går att kombinera med andra. För det glömmer man lätt bort när man tränar. Har du möjlighet så öva också på kombinationer även om det då "bara" blir 4-6 hinder så är det värt att göra det.
Ja det är "bara" att välja 😉
Jag har mörkblått och grönt på min trea hemma, nöjd med det :D
Ja, verkligen. Nej, tänkte fel. Blir nog inget Gulan med andra ord, bra då har jag löst det bekymret 😃 Även om det är ett hinder för mina långöron att träna mera på.
Ja, har börjat utforska kombinationernas värld, därav min plan att köpa halv-tvåan, den verkar man kunna göra rätt roliga saker med.
Det blir nog en Sko, ska lägga till den på listan.