Vart köper ni?
Vart någonstans köper ni era selar och koppel?
Finns säkert liknande trådar men hittar ingen för tillfället och är nyfiken på vilka sel/koppeltillverkare som finns i vårt avlånga land 
Tallbacken på fb
Johannas selar på fb
främst
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gullvikens selar & koppel, jätte nöjd med deras selar! 😃
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#2 - Har också köpt från Gullvikens och gillade selarna enormt, tycker dock att det börjar hamna i en prisklass som gränsar mot en aningens för dyrt (personliga åsikt).
Har börjat köpa från Toves selar och koppel och de är kalasfina 
#4 jo lite dyra är dom allt men man får ju vad man betalar för enligt mig. Ja jag tänkte testa hennes, jätte fina selar! 😃
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Förutom de min syster gjort till mig (Melodys selar), som är kalasfina, så köper jag av: Johannas selar och Toves selar & koppel. Tycker alla tre har riktigt fina selar, och kaninerna verkar tycka detsamma. :)
Jag gillar Gullvikens Selar & Koppel. Utmärkt kvalitét och riktigt fina designer. Helt i min personliga smak, och priset tycker jag är helt okej. Sedan ligger det så nära, och eftersom jag är med i samma klubb som innehavarna så blir det aldrig frakt för min del. Jag har helt fattat tycke för Gullvikens : )
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Har köpt från Tallbackens (på FB) och Rabb-It. Bra, prisvärda selar och koppel från båda! 🙂
/ Angelica
Jag har mest koppel och selar från Tallbackens på FB, även köpt några från Gullvikens, men gillar Tallbackens grejer bättre. Dock ska nästa kanin få en sele från Gullvikens.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Gullvikens och Rabb-its! 🙂
Gullviikens och Jönssons. Jättefina selar från båda. Koppel handlar jag helst från Empas.
Köper hos Gullvikens och Jönssons och är jätte nöjd med båda😊
#12 Ja jönssons är också bra ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Jönssons eller Empas köper jag ifrån :)
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Gör främst egna. Annars djurbutik och tallbackens.
Kul att höra av vart någonstans folk köper sina selar.
Verkar som att:
- Gullvikens
- Tallbackens
- Johannas selar
- Jönssons
Är bland de vanligaste 
Gullvikens och Jönssons
Johannes selar
HAHAHAHAHAHA…..
Köper jag några så blir det från Johannas Selar🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Alla de selar jag har nu kommer antingen från Gnagarboden eller Tallbackens. Har dock beställt ett par selar från Jönssons som jag inte har fått hem ännu.
Tallbackens och Gnagarboden. Har tänkt att beställa från Jönssons men har inte bestämt mig vilka jag vill ha ännu, så svårt hihi ^^
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
Har köpt från Tallbacken och Gullvikens.
Men ska beställa från jönssons nästa gång. Var inte nöjd med bröstselen jag beställde från tallbacken senast.. :/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag fyller på med en fråga till. Är det så gott som bara selar i tyg som finns? Samt selar i läder färgat i kemiska preparat likaså garvning, med strass eller utan? Finns det nån som tillverkar i skinn eller läder som är vegetabiliskt garvat och utan kemiska färgämnen? Bara snyggt sydda alltså? Jag funderar på om jag skulle börja göra sådana. Har praktiserat hos en sadelmakare då jag hade funderingar på att gå lärlingsutbildning till det. Några år sen nu dock. Hade gärna tillverkat snygga naturella skinn och läderselar som är lite över det vanliga. Men vet inte om det finns marknad för det….
#23 nej jag tror inte det finns, vissa gör läderselar lite då och då men tror inte det finns någon som bara gör i läder 😎
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#24 Jag försökte mig på läderselar, men ger hellre den chansen till någon som är bra på det😂
Jag har gjort 1 sele i skinn och den e min😛
#23 Det är inte vanligt, har sett ett fåtal för några år sedan, men inga alls nu. Jag skulle ev. vara intresserad av ett par selar isånna fall!😎
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Tack för dom 2 svaren.
Då ska jag se hur jag kan sätta detta i verket. Meddelar här i så fall, när, hur och om… Kanske kan vara min grej att tillföra kaninvärlden? Vem vet?