VIDEO.
Kolla in aftonbladets video på denna söta lilla kaninen som
släpps fri - attackeras direkt.
Varning för känsliga tittare.
**LÄNK: http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/oj-vilken-vecka/article21267.ab**
Skulle dock inte säga själv att det är jätte läskigt.
MVH Lovisa och kaninerna.
Stackas kaninunge 😕
#1 ja :(
Fy.. En rovfågel höll på att ta min min stora rex för längesedan. Men hann såklart rädda honom. Därför viktigt att ha mycket skydd på hagar ute.
#3 ja, i och med att vi bor ganska öppet så finns det ju en risk.
Tycker så synd om den skrikande lilla sötnosen bara - det skulle lika gärna kunna varit min kanin.
Varför är folk så dumma släppa ut kaniner och små kaninungar med .jså gör man inte ju jag skulle aldrig göra så jag är inte så dum i huvudet .jag älskar djur Jag hatar djur plågreri tam djur klara inte sig ut i de vilda jiu
#5 ja dem borde låta den växa till sig lite, men det var ju trots allt en vildkanin.
#6 Japp.
#7 jepp..
men jag tycker inte man ska släppa ut några kaniner hure taget i fri heten dom kan inte leva ute själva ju dom klara inte naturen
Den videon har cirkulerat på youtube ett bra tag nu. Familjen som släpper kaninungen hittade den instängd i sitt garage, mamman hade gått och letat efter den men när ungen själv inte hittat ut ur garaget så bestämde familjen sig för att hjälpa kaninungen ut. Att en rovfågel var nära och tog kaninungen var ren otur från ungens sida, men samtidigt e det naturens gång. Inget hemskt med det eller familjen som släpper ungen. That's life. Det handlar alltså inte om en tamkanin. Ta reda på fakta innan ni dömmer en annan människa sådär, eller iallafall se HELA youtubeklippet, det som finns i länken är knappt halva.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#10 Kollat på den nu, helt annorlunda än vad jag trodde!