Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 1051 ggr
Lynxie88
0

Dålig fantasi

Jag har en herre på snart 2 år. jag hoppar lite böcker iblan med honom och använder mig av allt möjligt jag har hemma. Men på senare dagar har jag tappat fantasin och hur jag ska bygga

Skulle vilja kolla här med några om lite inspiration hur ni gör och banor och så. :) kanske tipsar lite hur man kan variera träningen.

Samt har köpt en bogsele men undrar var man kan beställa selar ? :) jag lär ju handla det på UL men ifall han tuggar sönder den innan så tips på bra sidor eller affärer.

~End of all days begins every day~

Opalen
0

Du kan ju alltid bygga egna hinder :)

MVH Lovisa och kaninerna.

Evelina!
0

Selar finns jättebra hos Tallbackens selar och koppel och hos Gullvikens kaninselar (båda finns på facebook). Om man tycker att det är väldigt roligt med hoppning skulle åtminstone jag föreslå att du köper ett par hinder, Jönssons hinder (finns på FB de med) har jättefina och inte så dyra, och sen finns ju Libra Artic också på FB, dock lite dyrare.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Lynxie88
0

#1 det är ju det jag vill men har lite dålig fantasi hur dem kan se ut :)

oh :) ska söka på dem och kolla.
#2 är det bra kvaliteér på deras selar? köpte min senaste bogsele från gangarboden och verkar hålla riktigt bra. samt han har väldigt speciell storlek så har haft svårt hitta storlek som passade )

Evelina!
0

Både Tallbacken och Gullvikens har toppenkvalitet på sina selar och Tallbacken-selarna finns i en mängd olika storlekar, så att hitta något som passar där ska inte vara något problem.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mickis1994
0

Kanske kan snickra ihop lite egna hinder?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Lynxie88
0

#4 :) får kolla på deras sidor då.

#5 jo,jag har tänkt men har dålig fantasi som jag skriver kanske kan få tips ideer av andra som gjort egna och så :)  på säkert och stabilt sätt.

Opalen
0

#3 jasså okej, du kan ju alltid kolla på olika hinder på google bilder eller så söker du på "kaninhinder ritning" :D

MVH Lovisa och kaninerna.

Lynxie88
0

:) okej, har gjort det men tänkte alla bilder och så finns ju inte har fått några genom göra det men inte många för vissa är det svårt se hur dem byggt och fäst bommar och så.