Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1336 ggr
marty94
2013-12-18 22:19
0

(köpes/bytes) hopphona

Hej, för att komma vidare i min hoppavel söker jag nu en hona som INTE är brokad/mantlad.
Helst startad, max ålder 2år.
Kan tänka mig byta mot en unghona jag har som söker nytt hem.
Startad 2ggr, fin slank kropp.
Född v. 3 2013.

Jag bor i södermanland - eskilstuna men ska till Kistamässan och kan ta med därifrån

proxima
2013-12-19 16:07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kanske har en hona som kan passa, Proximas Miss Dee, dvärgvädur rex japantecknad siames/blå. Kallas för Ebba, är född 26/4-12, har haft en kull och är en jätteduktig mamma. Väger ca 2 kg. Hopptränad med endast tävlad typ 2 gånger och har då kommit strax utanför placering. Springer på i lagom takt, ingen segis (men det kan vara svårt att hitta startknappen ibland). Hoppar msv-höjder på träning. Okomplicerad kanin, lätt att hantera på alla sätt. 

Skicka ett mail om du är intresserad :)

/Emelie, Proximas Kaniner

juliafrojd
2014-01-04 14:20
0

Har en planerad kull som väntas komma om en månad? :)

Cilia.Teddytöserna
2014-01-05 00:45
0

Har en hona som snart blir 2 år, hon är svart gul japan.

Vi funkar inte ihop som ett team tyvärr, en jätte fin tjej som har haft 1 kull innan. Klassad msv med pinnar. PMa för mer info.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

lovemysack
2014-01-07 11:43
3

#3 om du ska sälja henne så ska du först prata med mig!

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

tilde&twix
2014-01-07 12:20
0

#4 Jag har för mig att Cecilia inte fick något köpavtal, och isåfall är det fritt fram för henne att göra hur hon vill :)

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

lovemysack
2014-01-07 12:40
3

#5 Jo det fick hon, Om hon ska sälja så ska hon prata med mig först! ):)

Men det är väldigt synd att hon ska sälja henne så tidigt när hon bara har fått tävla två gånger och på matta och på grus där hon aldrig har tävlat förut..

Om hon ska sälja så ska hon komma hit! ;)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

tilde&twix
2014-01-07 12:47
0

#6 Egentligen ska jag inte prata om detta med dig i ett forum, men jag ska testa hoppa henne snart och dessutom har Inez tränat mycket ihop med Cecilia men dom fungerar inte som ekipage varken på plan eller hemma.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

lovemysack
2014-01-07 12:50
0

#7 Men hon har ju fått papper om att om hon ska sälja så har jag förköpsrätt.. Så jag ska ha henne isåfall.. Men om hon äger henne (dvs ha henne hemma hos sig själv och du tävlar henne får hon ju det)

Synd att dom inte passar.

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Cilia.Teddytöserna
2014-01-07 12:52
0

#6 jag har inte sagt att jag tänker sälja henne, men vi kan ta detta i pm.

fossingen
2014-01-12 21:22
0

Vill inte lägga mig i erat snack så mycket. Men h bevis krav som många uppfödare har gäller inte enligt lagen.

marty94
2014-01-12 23:34
2

Vill bara påpeka att denna annons kan låsas då jag hittat min hona ^^

Evelina!
2014-01-14 15:04
1

Tänkte bara förtydliga att det kontrakt som upprättats mellan #3 och #4 rent lagligt inte är giltigt. Man kan avtala om vad man vill i princip, men långt ifrån allt det avtalas om är giltigt när det kommer till vad som är juridiskt bindande och inte. Att som säljare ställa krav på att ha förköpsrätt då det man sålt ska säljas igen är ett exempel på detta. Lagen menar nämligen att sålt är sålt, och vem som ska få köpa varan i nästa skede är helt upp till köparen (den nya säljaren) enligt lag. Kan vara bra att veta för att undvika missförstånd i framtiden.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Vincent...
2014-01-14 16:43
1

#12 Man kanske inte vill få ett dåligt rykte, för att man går runt och bryter mot kontrakt. Jag skulle undvika att sälja till någon som jag vet kanske kommer att sälja vidare kaninen utan att jag blev kontaktad först.

HAHAHAHAHAHA…..

Evelina!
2014-01-14 16:58
0

#13 Såklart ska man hålla sig till vad som avtalats om, det är inte tu tal om det, men rent rättsligt kan man inte med framgång hävda sin eventuella förköpsrätt genom en sånt villkor eller punkt i avtalet.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Cilia.Teddytöserna
2014-01-14 17:46
1

#10 #12 #13 #14 vi har löst detta och allt var ett missförstånd så ni behöver inte diskutera detta fram och tillbaka. Även jag tycker att man inte ska bryta mot det och jag kommer kontakta fd ägaren innan hon säljes, men eftersom hon inte ska det så finns det inget att diskutera ;) Men tack för att ni klargjorde att detta ;)

lovemysack
2014-01-15 10:11
1

#15 :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.